zondag 17 januari 2010

PH's Racing team voor Drachten

Voor de komende Classic Cup bij Slotraceclub De Bunker heb ik twee Salzburg Porsches 917K geprepareerd. De NSR zou bij deelname worden ingedeeld in de 'Modified Classic' en de Fly bij de inmiddels samengevoegde open en dichte klasse 'Standaard'.De NSR Porsche 917K Salzburg #24 is eigenlijk de licht verbeterde versie van de rode Monza #11, die tijdens de Classic bij Cruquius werd ingezet. De (witte) bodemplaat is iets stijver dan het standaard gemonteerde chassis en achter de coureur ligt een Shark 22 motor als anglewinder. Mijn klassering bij Slipstream als twaalfde (van de zesentwintig) had eerder te maken met gebrek aan circuitkennis, dan aan de snelheid van deze fraaie Porsche Audi.De Fly Porsche 917K Österreichring 1970 (#20) heeft een enorme doorontwikkeling meegemaakt. De basis werd twee jaar geleden gelegd met de 917K Gesipa. Alle opgedane ervaring werd in de later opgebouwde Porsche 917K Gulf #2 gebruikt. Deze Gulf #2 deed vervolgens met wisselend succes mee in twee Classic Cup toernooien.Het chassis van de Gesipa werd later onder een Porsche 917 Spyder gebouwd, maar de coureur verkoos toch een vast dak boven zijn hoofd. Met de kennis van de 917K Gulf #2 is deze blauwe Salzburg #20 opnieuw geprepareerd.Het chassis flext erg goed en met spacers is zowel vóór als achter de maximale spoorbreedte bereikt. Op TwentTrack heb ik het nodige testwerk kunnen verrichten en daarbij is vooral gelet op de wegligging. Het resultaat bleek boven verwachting, zodat het me zinvol leek de witte SI-testmotor om te ruilen voor een oranje endbell voor nèt wat meer pit.Bij het vorige Classic toernooi in Drachten eindigde ik als derde in de Standaard klasse achter Willem en Leo. Aangezien beide heren clubracers zijn van SRC de Bunker, heb ik iets goed te maken.

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn die 917 toch mooie auto's, prachtig stel, moest eens goed kijken welke de Fly en welke de NSR was.De tekst bracht opheldering.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Winnen van de clubracers, die het circuit kunnen dromen, zal niet meevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe je nu mee aan de standaard of aan de modified classic?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zal die laaste foto maar goed gaan bekijken want als ik het zo lees, zal ik die geregeld zien. Ben benieuwd, tot zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Danny: de 917K is idd een schitterende auto, niet voor niets mijn favoriet :-)
    @Frank103: Vertel mij en het laatste nieuws is dat Wilem en Leo nog meer clubgenoten hebben weten op te trommelen mee te doen. Lees Leo's blog maar :-S
    @Steffer: Volgende week zal het duidelijk worden ;-)
    @Arnaud: ik denk en hoop eerder de derde foto als ik de rondetijden van jouw 908 op Obergonring zie en dan strijden we zij aan zij.

    BeantwoordenVerwijderen