dinsdag 5 januari 2010

Geen woorden ... maar foto's ...

Soms zeggen foto's meer dan duizend woorden, dus het geschrevene in dit artikel zal zeer beperkt blijven.Ja, ik ben uiteindelijk toch gezwicht voor de mijns insziens mooiste tot op heden uitgebrachte NSR Porsche 917K set.Nee, deze twee Porsches blijven - fotografische doeleinden daargelaten - in de originele luxe kartonnen doos, met andere woorden MIB.Op 31 januari 1971 werden de originele Porsches 917K van het Martini Racing team/Shell ingezet tijdens de 24 hours of Daytona.Helaas vielen beide auto's uit als gevolg van een 'accident', een goede startgrid van respectievelijk elfde (#4) en twaalfde (#3) ten spijt.Deze NSR Porsche-Martini team 917K set heb ik ten tijde van de goedheiligman in ontvangst mogen nemen. Gezien mijn goede voornemens van 2010 kan het dus als JIT levering betiteld worden.

16 opmerkingen:

  1. mooie foto's van mooie auto's.
    ook mooie sluikreclame trouwens.....,$?
    p.s.hoe krijg je die geleiders op de 1ste foto zo mooi glanzend?
    gr.joop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonde dat ze in de doos blijven, ik wil er wel mee rijden op de Dutch Mountains, je mag ze me wel opsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ging toch minder auto's kopen?
    Ik begrijp je, ik zou ook niet kunnen weerstaan aan zo'n set, terecht de mooiste.
    Zullen nog geld waard worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. onwijs mooi en echt te mooi om mee te rijden, ik geef je groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Joop: zorgen dat voldoende geraced wordt op het circuit ;-)
    @Huub.G: De Daytona #1 en Salzburg#24 NSR Porsches zijn raceklaar, dus wanneer mag ik die tijden zetten?
    @Danny: Dat is ook mijn voornemen voor 2010. In NL vieren we 5 december Sinterklaas = Goedheiligman, dus nog in 2009 gearriveerd = Just In Time.
    @Arnaud: Dank je, de NSR Salzburg #24 zal je in Drachten wel zien, waarschijnlijk zelfs op de baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist niet wat de afkorting JIT betekende...nu wel...
    Bij ons komt Sinterklaas pas op 6 december.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nooie set. Ik zie trouwens dat deze wagens destijds hun tijd ver vooruit waren. op de voorkany lees ik Porsche-Audi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, berg maar op, scheelt weer hele snelle wagens op de baan....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Danny: Pakjesavond is 5/12 en je hebt gelijk als je zegt dat hij 6/12 jarig is. Wij Nederlands proberen altijd het maximale eruit te halen ;-)
    @Firefighter: de latere 924 heeft Porsche zelfs van de ondergang gered, in de volksmond ook wel de Audi-Porsche genoemd, overigens niet de mooiste ooit gemaakt.
    @Steffer: snelle bakken genoeg, SU in Drachten :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee erg fraaie 917's, mooie set.

    Verdienen meer foto's, lijken gedetailleerder dan de vorige 917's van NSR, kun je dat laten zien ?

    Zijn de rijdersnamen ook vermeld op de slotcars ?

    Aangezien je er niet mee gaat rijden, zien we ze (bijna) nooit op de racebaan, dus meer foto's zijn zeer welkom, het smaakt naar meer !

    Tot in Drachten.
    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een vraagje:

    Ik zie nog geen NSR Porsche 917 in je top 10 lijstje verschijnen ?
    Rijd je er alleen mee met de Classic Cup races, of kan zo'n NSR 917 niet meekomen op je thuiscircuit ?

    m.vr.gr.
    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterende wagens Harold! Ik zou ook de achterlichten laten zien, dan kunnen de (toekomstige) tegfenstanders alvast wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Roel: meer foto's volgen ongetwijfeld in de toekomst, de rijdersnamen kan je aflezen onder 'Porsche-Audi' achter het interieur. Rondetijden van de NSR 917K zijn classified worden pas ná 1 februari 2010 vrijgegeven ;-)
    @Frank103: die kennen ze al van de Classic Cup (ahum ...:-S)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op het moment dat je Harold weer een ronde aan z'n broek geeft zie je de achterlichten toch ook? :-)

    Mooie wagens hoor. Ik zou d'r gewoon de clubcompetitie mee ingaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rijden met die hap! Battledamage willen we zien. Dat maakt de auto's levendig.
    Voor museumstukken gaan we wel naar Zuffenhausen, Beaulieu of naar het Le Mansmuseum.
    Geintje hoor.
    Maar misschien kun je er een derde bijkopen om mee te knallen.

    BeantwoordenVerwijderen