donderdag 16 april 2009

Classic Cup Testavond

Om een beetje gevoel te krijgen voor schaal 1 op 32, had ik Max en Ferry uitgenodigd rubber te leggen op het plastic van Circuitpark Le Grenier. Ferry vatte de term Classic Cup nogal ruim op en plaatste een fraaie Scalextric Austin Healey 3000 op de baan. Hoewel in zeer goede staat leek het ons toch beter op een wat recenter model over te stappen.Daarna waande mijn fototoestel zich in de zwart-wit periode en ofschoon sfeervol, heb ik zeker een half uur nodig gehad deze functie op mijn toestel te resetten.Uiteindelijk kon dan toch geraced worden met magneetloze slotcars. Ferry was al vergevorderd met zijn Slot It Ferrari, maar de Classic van Max was nog niet voorhanden, zodat hij kilometers mocht afleggen met de Slot It New Man Porsche 956c.Schaal 1/32 is natuurlijk hele andere koek, dus wilde het wel eens voorkomen dat een inschattingsfout werd gemaakt in de Chicane vóór de Goodwood .......... ín de Goodwood .......... en ná de Goodwood Chicane. De toeschouwer heeft er in ieder geval genoeg hoofdpijn aan over gehouden. Aan inzet en concentratie ontbrak het bij Max allerminst en hij wist er zelfs nog een lage 8 uit te persen.Ferry had zich - na het laatste bezoek aan Circuitpark Le Grenier - ditmaal zeer goed voorbereid door een kleine driepoot mee te nemen. Het verbetert natuurlijk wel het totale overzicht op de baan en na een bandenwissel op zijn Ferrari van P2 naar P3 en wat fietspoetsolie, vlogen de rondetijden omhoog.In het teken van de Classics wist Ferry ook nog een magneetloze Ninco Mercedes met een NC2 uit zijn racekoffer te toveren. Hoewel de Benz qua topsnelheid niet echt kon overtuigen, lag de Ster wel als een huis op de baan.De rondetijden waren helemaal bijzonder te noemen, getuige onderstaande foto.Misschien ook iets om eens over na te denken, een oude NC2 magneetloze raceklasse? Plannen genoeg, eerst maar eens de focus leggen op de Classic Cup. Wederom is vooruitgang geboekt, maar het kan nog altijd beter en sneller. Nog tien dagen te gaan !

1 opmerking: