zaterdag 28 januari 2012

Project Ditech Opel Kadett C Coupé Gr. 5

"Wat heb je hiervoor dan weer betaald?" Mijn lieftallige vriendin zag me het uit Duitsland afkomstige pakje van Ditech openen. Ze voegde er direct aan toe: "Vijf euro?"
Uiteraard ligt dat bedrag hoger, maar ik kon me de reactie ook wel een beetje voorstellen. De resin carrosserie van de Opel Kadett C Coupé Gr. 5 ziet er eigenlijk niet uit. Maar goed, het is ook de bedoeling dat de bouwer iets moois van het geheel gaat maken. De kleur wordt waarschijnlijk Bernsteingold - als mijn eigen C2 Coupé - en onder de kap zal een Slot It HRS chassis worden gebouwd.
Goed gereedschap is het halve werk, dus eind deze week arriveerde ook al het pakje van Modelbrouwers.nl, waarin alle schuur- en polijstbenodigdheden zitten die ik denk nodig te hebben. Het gaat ongetwijfeld een langdurig project worden. De vorderingen zullen uitgebreid te volgen zijn in het nieuw aangelegde foto-album. Belangrijke mijlpalen zullen uiteraard op dit blog vermeld blijven worden.

3 opmerkingen:

  1. Jou bestelling heeft er een dikke 2 1/2 week over gedaan. Daarmee is jou Kadett al sneller dan de mijne ;). Ook bij mij komt er een Slot-it HRS chassis onder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Harold de winter duurt nog wel even en de avonden zijn lang. Petje af voor het geduld. Je hoeft je niet te vervelen. Net als mijn buurman die met hetzelfde project bezig is. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Harold ,alles goed? Ik overweeg ook een Ditech kapje te kopen maar ik schrik nogal van de staat waarin het aankomt! Ik heb beerder zoiets gemaakt en de Anglia en Fiat 500,Porsche550 coupe zijn toch aardig strak geworden. Je moet niet te veel tegelijk willen! Er komt een Gr 5 klasse op basis van Sideways en die hebben best leuke modellen ,maar Ditech heeft originelere.
    Succes ik ben benieuwd naar je vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen