dinsdag 21 april 2009

Hobby in het Kwadraat

Eén van de leuke aspecten van het 1/24 slotracen is de grote verscheidenheid aan automodellen. Hoewel ik de intentie had het slechts bij SLP Group C slotcars te houden, kon ik de eBay auction met de Opel Kadett C2 Coupé GT/E niet weerstaan.Met een vergelijkbare Coupé in de stalling is het natuurlijk ontzettend leuk ook op schaal met deze fantastische Opel te kunnen toeren. Toptijden zullen met deze GT/E niet worden gereden, maar het gaat dan ook vooral om de funfactor.Het gewicht van de slotcar bedraagt 219 gram - ter vergelijking: de rode Jaguar slechts 203 - en de meetlat geeft een spoorbreedte aan van 60mm tegenover 84mm van de Kat. De lexan carrosserie staat op een Plafit chassis en de aluminium velgen hebben kunststof inserts.De andere GT/E in beeld is van Bburago en heeft dezelfde schaal maar oogt ietsje groter. Dit wordt grotendeels veroorzaakt door optisch bedrog. Het statische model staat namelijk hoger op de wielen. In lengte scheelt het slechts enkele millimeters.De voorbanden zijn verlijmd en de kleine Opel wordt op de achterwielen inline aangedreven. Ik proef het nu al; de goede oude drift- en scheurtijden van weleer gaan terugkomen, maar dan zonder de gewraakte flitskasten.

2 opmerkingen:

  1. Bij mijn Opel Record moest er altijd een stuk karton onder tegen de olielekkage.
    En toen ik met mijn E-Kadett 1.8S bij een duur grachtenpand had geparkeerd in de garage met marmeren vloer moest er ook een boel gereinigd worden. Volgens de eigenaar lekt zo'n Opel toch veel meer dan een dikke Mercedes of Lexus.

    Maar het zijn leuke modellen van die Opels, nu nog een paar Manta's en een Opel GT!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er wederom erg leuk uit en 1:24 bied wel erg veel keus.
    Toch eens over nadenken??

    BeantwoordenVerwijderen