vrijdag 30 oktober 2009

PH's Racing Team - Classic Cup slotcars

In navolging op Dikke Leo, heb ik mijn - voor de Classic Cup geprepareerde - slotcars een keer onder elkaar gezet. Zondag de 1e november zal het circus neerstrijken bij het circuit van Slipstream. Ik heb over deze houten baan al veel positieve verhalen gehoord, dus ik ben erg benieuwd.Vooralsnog heb ik de NSR Porsche 917K Monza #11 voor de komende race klaargestoomd. Onderhuids hebben een paar wijzigingen plaatsgevonden, waar ik nu dus nog even niet op in ga. Ik heb me hierin laten inspireren door een ervaren internationale slotracer. Het testwerk op hout gaf de burger in ieder geval wel moed.De NSR Porsche 917K Gulf Daytona #1 is geheel standaard en zette tijdens haar eerste Cuprace, koud uit de doos, een mooie prestatie neer door zevende algemeen (achter Leo) te eindigen. De wegligging en algehele snelheid op Speedtrack was goed te noemen, maar ik miste nog wel de pit bij het uitaccelereren.De slotcar met de meeste toernooi ervaring (en medailles) is de Fly Porsche 917K Gulf #2. Op het chassis en de carrosserie na, is alles van Fly vervangen door beter materiaal. De Gulf #2 wordt aangedreven door een oranje Slot It motor. Na het optreden bij De Bunker, welke boven verwachting was, is de Porsche op basis van die kennis en ervaring nog verder doorontwikkeld. Deze 917K gaat zeker nog een keer voor goud.Het opgebouwde chassis van deze GB Porsche 917 Spyder Interserie 1971 komt oorspronkelijk van de door pech getergde Gesipa, waarbij zelfs de coureur van slotcar is overgestapt. Om de setting goed te kunnen testen, hangt voor de achteras voorlopig de standaard witte Slot It motor. De Spyder is wat lichter dan de 917K, dus mogelijk dat ik in een later stadium ga kiezen voor een NSR Shark 20 krachtbron.De 'Leasebakken' zijn twee ervaren Slot It Ferrari's 312PB. De groene #3 heeft een wat lichtere (ScaleAuto) motor dan de gele #85 met het (standaard) oranje Slot It exemplaar. Laatstgenoemde heeft bij clubraces van De Bunker wat averij opgelopen en staat derhalve op de wachtlijst voor een neuscorrectie bij de Robert Schumacher van slotraceland en dan heb ik het uiteraard over DagobertII.

5 opmerkingen:

  1. 't Zal voor de Ferrari #85 niet lang meer duren. Ik ben de decals voor de Panozzen aan het verbeteren en kan binnenkort weer aan het printen gaan.
    (Ik moet nog wel wat maatvoeringen hebben!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ooooooh, als er toch een neuscorrectie nodig is, dan geeft wat extra (lak)schade niet meer?

    Spiegeltjes liggen er ook al af zo te zien.

    Misschien moet ik je gewoon met je eigen auto verslaan Harold.....

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke collectie, ben erg benieuwd of ik komende zondag enigsinds bij je in de buurt kan blijven. Mijn ervaring op hout is 0,0 en heb dus ook geen enkel idee wat ik kan verwachten.
    De GT40 was beter dan mijn 908 dus je zou me nu moeten kunnen verslaan.

    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De auto's komen mooi uit, op het plexiplaatje en grijze achtergrond

    BeantwoordenVerwijderen