woensdag 14 oktober 2009
Raad eens wie, raad eens waar
Gisteravond tijdens het racen bij Max werd toch weer pijnlijk duidelijk dat oefenen met schaal 1/24 bittere noodzaak is. Het complete podium in Reken (Dld) oranje kleuren was natuurlijk een geweldig resultaat, maar het gezegde luidt niet voor niets: 'Oefening baart kunst'.Allereerst werd de nieuwe aanwinst van Ferry naast mijn Coupé GT/E op de houten baan gezet. Deze fraaie (eerste generatie) Toyota Celica is een stuk lichter dan mijn gele Opel en rijdt op 12 Volt.Hoewel klassiekers konden we het niet nalaten de oldies de sporen te geven en dit leverde spannende gevechten op. Helaas voor de achterwiel aangedreven Opel (de C was de laatste Kadett met deze techniek) ging deze op een bepaald moment te dwars en tikte de Celica de vijf gram zware bumper van de achterkant.Op de houten baan van Max kon ik tevens de voor de komende Classic Cup geprepareerde NSR Porsche 917K uittesten. Op P6 banden kreeg de Porsche regelmatig een lekke band, maar eenmaal gewisseld naar P3 kon de Porsche flink de sporen worden gegeven, waarbij de stabiele wegligging en de hoge topsnelheid op het rechte stuk indrukwekkend was.Het grootste deel van de avond werd echter door Max, Gerard, Ferry en ondergetekende besteed aan het testen van de SLP slotcars. Max is achter de schermen alweer druk doende met de ontwikkeling van een nog sneller chassis. Ik noem het gemakshalve maar het 'Max Evo3 chassis'. Op zich ook wel goed, want we waren het ook unaniem eens, dat we met de huidige Jaguars echt niet meer met het overige deelnemersveld mee konden komen (not).Dit belooft nog wat voor het nieuwe seizoen als het allemaal nòg sneller gaat op de Speedway in Reken. Eén van de belangrijkste elementen van deze sport blijft echter het in de baan blijven. Dit heeft niet alleen een gunstig effect op het totaal aantal gereden ronden tijdens een race of toernooi, maar ook op de staat van bijvoorbeeld de carrosserie.Nu ga ik natuurlijk geen naam noemen van degene die de meeste schade reed, maar de angst bij de anderen sloeg toch toe - naarmate de avond vorderde - als hij een wedstrijdauto op de baan wilde zetten. Het was weer een gezellig avondje racen en Max heeft nog het nodige plakwerk te verrichten voor de volgende race in Duitsland.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Zo'n bumper is toch schade van niks. En zonder staat hem beter. (Als racer.)
BeantwoordenVerwijderenWat de aandrijving betreft inderderdaad de laatste Kadett met achterwielaandrijving. De Rekord die nog een metamorfose kreeg en de eerste types Omega deden het ook met achterwielaandrijving. Dus tot ver in de jaren tachtig.
ik dacht al er valt daar een kind uit bed maar nee was een opel bumper
BeantwoordenVerwijderenmaar was wel een prima avond
vooral die evo 3
Een Opel zonder schade is als een appel zonder boom, bestaat dus niet!
BeantwoordenVerwijderenEn voor het oog ziet die kadett er zo een stuk beter uit. Ik zeg: ram die lelijke toyota nog maar een keer uit de baan!
@Frank103: Het zat zo, de Kadett kwam dwars te staan en mijn super getunde Celica kon niet meer op tijd afremmen, de Celica kon echt geen kant meer op....
BeantwoordenVerwijderenGeluk bij een ongeluk zonder die bumper is de Kadett een stuk sneller geworden...