vrijdag 10 april 2009

Classic Cup voorbereidingen

De Classic Cup in Drachten begint te naderen en als ik de berichten van een aantal Bloggers (uit die regio) mag geloven, wordt al driftig gebouwd en getest. Tijd dus om zelf ook met de preparaties te beginnen.De doelstelling is (maar misschien was) om twee Porsches 917K gereed te krijgen. De Gulf Porsche, welke vorig seizoen in Kampen zelfs nog twee medailles in de wacht wist te slepen, is al in een vergevorderd stadium. Toch valt vast nog veel te verbeteren als geëindigd wordt als 23e van de 26 deelnemers tijdens die Classic Cup.Het interieur van de carrosserie is flink onder handen genomen, hetgeen resulteert in een kapgewicht van 26 gram en een beetje. Het chassis is geheel vrij gemaakt van lood, schoongemaakt en opnieuw voorzien van minder gewicht op een andere positie.Tevens hebben de voorbanden veel werk gekost. De Slot It ZO's kwamen vorig jaar niet door de technische keuring, dus is voor een arbeidsintensieve oplossing gekozen. De eerste testresultaten zijn bemoedigend.Op de achterwielen zijn nieuwe P3's gemonteerd - hetzelfde compound als uitgereikt gaat worden - en na fine-tuning op de tweede testavond kon een 8.239 genoteerd worden. Deze tijd is bijna twee tiende sneller dan de vorige configuratie.Met de Gesipa wil het niet echt vlotten. De Slotdevil inserts zijn op de achtervelgen passend gemaakt, maar ook dit was behoorlijk tijdrovend. De buitenste rand moest handmatig weggeschuurd worden.Een likje verf op de wielbout en de achterwielen zien er strak uit. De voorwielen zijn nog kleiner, dus dit wordt nog langer schuren. Hetzelfde geldt voor de voorbanden, dit wordt een herhaling van de Gulf Porsche 917K.Een bijkomend probleem is het kapot draaien van de steunen aan de carrosserie geworden. Eentje heb ik met een aluminium buisje weten te redden, maar de ander is compleet vergruisd.Of dit het gevolg is van de combinatie secondenlijm en kunststof is mij niet bekend, maar of dit nog te repareren valt, is maar de vraag.

7 opmerkingen:

  1. Z0 voorbandjes niet door de keuring??
    Voor de reparatie aan het busje heb ik wel eens iets gelezen. Ik ga het opzoeken en dan hoor je het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de SI ZO's raakten de voorwielen tijdens het rollen net niet de grond, vandaar. Ik heb ivm het busje inmiddels wel iets in elkaar gefreubeld, maar ben erg benieuwd naar jouw oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe doe je dat eigenlijk zo'n insert afschuren.
    Ik denk enkele SI conversiekits te kopen voor Ninco anglewinders en de originele velgen ook af te schuren om ze in de SI velgen te krijgen, maar hoe begin je daar aan?
    Trouwens mooie Porsche's om mee te doen aan een Classic Clup race.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor een beetje finetunen. Heb je inmiddels al een oplossing voor dat vergruisde buisje? Ik zit met het zelfde probleem bij mijn Audi r8c van Slot.it.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie ik daar een Shark zitten in die Gulf? Dat gaat wel hard op het rechte eind, maar is moeilijk te beheersen in de bochten. En het circuit bij de Bunker is behoorlijk glad. Ik zou de auto goed zwaar maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Dany: zie de PM die ik je gestuurd heb incl. link naar artikel.
    @Firefighter: Ik had het gelezen over je SI Audi. Weet ik meer, dan zal ik erover schrijven. 'K wacht ook nog even op Steffer.
    @HenkG: Gewichtsverdeling is altijd een kunst op zich. Niet voor niets heb ik het lood van de oude plaats verwijderd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er weer mooi uit maar het feit dat je ons komt vereren met een bezoek is altijd mooi.

    Eh Henk, Glad? mijn hoofd is glad! De baan bij De Bunker is dusdanig geprepareerd dat je fatsoenlijk grip mag verwachten. het oneffen oppervlak zie ik meer als een uitdaging!

    Shark? geen probleem, zelf gebruik ik de blauwe en Willem heeft ook iets extreems. wij hebben wel een beetje thuisvoordeel maar alle rijders bij ons kunnen fatsoenlijk rond met de slot-it alfa en Ferrari.

    BeantwoordenVerwijderen