maandag 8 juni 2009

Classic Cup bij Speedtrack

Zondag werd de derde Classic Cup van dit seizoen verreden en wel bij Speedtrack in Kampen.De NSR Porsche 917K Daytona #1 kreeg vandaag toch zijn vuurdoop, ondanks het feit dat de Fly Gulf #2 ook inzetbaar was. De NSR bleek tijdens de training de betere keuze voor deze toch relatief gladde baan.Getraind werd er zeker en door sommigen al direct na binnenkomst. Op het moment dat de dauw nog moet verdampen, prefereer ik toch liever eerst een strakke bak koffie.Als voldoende is geoefend komt het onverbiddelijk moment dat de slotcar door de Technische Commissie beoordeeld gaat worden en nee Gerard, het heeft geen zin te protesteren als de magneetkracht van die dikke NC6 motor 28 gram bedraagt, terwijl maar 15 is toegestaan. Je voorkeur voor Ninco is alom bekend, maar je mag je Slot It slotcar echt ombouwen.Spionage-foto van een bijzonder moment. Noem dit het prijsgeven van het geheim van de smid, het recept van de bakker en blootgelegd door Leo zelf. Het zou een spoedcursus tunen voor gevorderden worden en wederom zeer leerzaam.De start van een nieuwe heat. Alle ogen zijn gericht op de baan en meestal ook op de juiste slotcar, nietwaar Joop? Het deelnemersveld was wederom erg sterk en behoorlijk aan elkaar gewaagd.De fotograaf gefotografeerd, oftewel 'The Making of ... ' .......... en deze fraaie collectie Por... euh slotcars mag ook gezien worden.Was dit nu echt de laatste keer dat we mochten genieten van dit huzarenstukje 'Stars and Stripes' Leo? Wederom goud in de dichte klasse en in het Algemeen klassement heb je verdiend de zesde plaats op me veroverd.Roel wist ook vreselijk hard te gaan met deze NSR Ford MK IV en oogste een derde plaats Modified èn Algemeen, chapeau! De nieuwe Toyota aanwinst van Ferry staat op dat moment nog op de achtergrond als decoratie in de scenery geparkeerd .....De traditionele groepsfoto met alle deelnemende classics mocht natuurlijk niet ontbreken, maar ook een dankwoord voor de organisatie (lees: Frank en Jan) is zeker op z'n plaats. Heren, het was me wederom een waar genoegen mee te mogen doen !

2 opmerkingen:

  1. Leuk verslag Harold, met fraaie foto's.

    Als je motor van je NSR Porsche 917 goed is ingelopen, kun je 0,5 seconden per ronde harder, en dan heeft de NSR Ford MK4 er een harde dobber aan.

    Verheug me al op de komende strijd in de volgende classic race in het najaar (zonder thuisvoordeel). Bij de Bunker was het ook al close racing !

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb genoten van de sportieve strijd op en om de baan. De combinatie van jou met de NSR was erg goed en ik had niet verwacht hem te kunnen verslaan. Volgende keer zal ik echt met iets anders moeten komen want de Stars and stripes hebben zich nu wel bewezen en als jij nog beter wordt moet ik met een betere auto komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen