zondag 2 maart 2008

Komt dat ooit nog goed ?

Als je onderstaande foto's bekijkt, dan ga je je dit toch serieus afvragen. De zwarte Slot It Nissan R390 GT1 trof ik aan in de koffer zonder assen en velgen. Hoewel het model best fraai is, heb ik tot op heden geen goede set-up kunnen vinden om de Nissan racewaardig te krijgen.Na diverse pogingen, heb ik besloten de R390 GT1 rigoreus aan te pakken inclusief een pittige racekleur. Spacemano laat op de Duitse Ebay geregeld zien, dat van de diverse Slot It modellen mooie exemplaren te maken zijn. Aan inspiratie ontbreekt het niet. Deze gecamoufleerde Nissan gaat als hoofdkleur Tamiya Mica Blue (TS-50) gespoten worden met diverse vlakken en/of strepen Tamiya Italian Red (TS-8). Decals heb ik nog voldoende, dus zal het een fantasy livery wordenDe Nissan heb ik totaal gestript en de kap heeft ruim 48 uur in Blue Wonder gelegen. Ik had verwacht dat de decals los zouden laten, maar net als bij Ninco's is dit niet het geval. Het ontdoen van de kap van de diverse lampenkapjes is met enige gepast geweld gebeurd. Ik was dus aangenaam verrast te constateren dat Slot It voor deze R390 GT1 ook crashproof onderdelen op de markt heeft gebracht. Ik heb het sterke vermoeden, dat ik die ten tijde van opbouwen nog wel eens nodig zal gaan hebben.

7 opmerkingen:

  1. Hoop dat 't een lekker kleurtje wordt! Wat kunnen we straks onder de kap verwachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat staat nog open, ligt eraan wat op mijn pad komt. Zo was ik in de race voor een NSR King Motor 46000 RPM, 310 g/cm bij 12 V op Ebay, maar die gaat (2e hands) me te duur worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.mpv-online.nl/product/3360/nsr_motor_lang_king.html

    Valt mee toch?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die supersnelle Kings zijn niets voor normale banen. Ze komen nooit aan hun maximale toeren en remmen daardoor niet best. Ik zou niet verder gaan dan een King 25, die gaat hard zat. Je hebt daar een sidewinder tandwiel liggen, als je er een sidewinder van maakt kan ik de Shark 25 aanraden. Heel lekker motortje.
    Wat zijn dat voor voorwielen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vooras is een MB-Slot onafhankelijke as en daarop worden deze MB-Slot 15.80 x 8.00 mm in delrin voorwielen gemonteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ben benieuwd naar het eindresultaat,heb zelf het lef niet om aan zo iets te beginnen,voor degene die het wel doen petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi projectje Harry! Mijn Nissan heb ik omgebouwd naar angelwinder (moet je een nieuw chassis voor aanschaffen bij jou versie) King 25 van Nsr er in en een lexan interieur van Gom. Het ding gaat nog steeds heerlijk rond en vooral op de club gebruik ik hem best vaak. Ben benieuwd wat jij er van gaat maken :D

    BeantwoordenVerwijderen