maandag 10 maart 2008

Ferrari Harry ?

Zondag 9 maart 2008 gaat de boeken in als de gezellige SLN Cup 2008 in Tilburg.Samen met HenkG, die ook een verslag over deze dag heeft geschreven, betekende dat dus vroeg uit de veren, zodat we vanaf 11.00 uur het 42 meter zesbaans Carrera Exclusive/Evolution circuit van Model Racing World konden testen.Om de race zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, waren zes gele Carrera Ferrari Enzo slotcars voorzien van een unieke kleur inclusief baannummer. De Ferrari's bleven in dezelfde baan en de rijders wisselden van rijplek.Het grote voordeel was, dat iedereen de gelegenheid had goede tijden te realiseren met een snelle bolide (de grijze dus in baan 5) en zich ook drie minuten moest behelpen met een draak van een slotcar in een andere baan (de roze in baan 4). Dat was ook één van de verrassingen tijdens de races. De ogenschijnlijk identieke slotcars vertoonden allen een eigen uniek rijgedrag.De Carrera baan is groot maar tevens ook lekker overzichtelijk en lag me erg goed. Bij het wisselen van de baan na drie minuten racen, wilde het wel eens voorkomen dat een verkeerde Ferrari Enzo werd gevolgd bij de herstart van de race.Ook mij overkwam dit spektakel. Ik had de 'andere' rode Ferrari in het vizier bij het inknijpen van de Parma. Een enorme klap in de boarding aan de andere kant van het circuit was het gevolg. Hoewel flink op het asfalt werd gestreden om zoveel mogelijk ronden af te leggen, lag de onderlinge sportiviteit zeker op een hoog niveau. De sfeer was uitstekend en uiteraard werden tijdens het racen de nodige grappen verteld om de ander uit de concentratie te halen.Een duwtje in een bocht op z'n tijd werd echter ook niet geschuwd, zodat een flinke koprol het gevolg was. Gelukkig waren voldoende baancommissarissen aanwezig om de Enzo's weer in het slot te zetten. Ik wil de organisatie van de SLN bedanken voor deze gezellige, complete en zeer geslaagde racedag. Iedere deelnemer kreeg een unieke Scalextric SLN 2008 Range Rover uitgereikt. Elk van de 31 Range Rovers heeft zijn eigen certificaat en de eindstand van deze SLN cup 2008 bepaalde het unieke nummer dat je meekreeg (No .. van 31). Kijk nu vooral nog eens goed naar de eerste foto in de hoek rechtsonder :-) Ik kreeg door dit mooie resultaat een waardebon van € 25,- te besteden in de Model Racing World shop! Zou ik dan toch over moeten schakelen van Porsche naar Ferrari? Ik kan niet anders zeggen; als je d'r als SLN lid niet bij was, dan heb je zeker wat gemist !

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad SLN leden die er niet bij waren hebben iets gemist. Maar het lijkt me eerlijk gezegd ook wat moeilijk te organiseren als ze allemaal zouden komen opdagen: meer dan 400 leden.
    Dat zou me nog eens een toernooi worden...
    Oh ja: het is weer een strak verslag. En jouw lengte levert mooie overzichtfoto's op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is nog eens de moeite waard om zo vroeg uit de veren te gaan .Je houd er heel wat aan over en niet alleen lol dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat en een leuk verslag. Maar mij is het duidelijk: FerrariHarry!

    Ik bied voor je collectie oud-schroot (Porsche??) wel een paar euro. Inclusief verzendkosten. Of stuur het zelf naar de Avi (Afval Verbrandings Installatie) Amsterdam.

    Hachelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @John: dank je, prestatie was boven verwachting :-)
    @HenkG: sporthalletje met meerdere banen voor 400 racers een idee?
    @Arnaud: uiteindelijk gaat het om de lol. Een SLN slotcar zat wel in de lijn der verwachting, maar de checque voor de top drie met oplopend bedrag was een onverwachte en zéér aangename verrassing. Laat ik net die shop uitgelopen zijn met de insteek eens geen geld uit te geven ...:-S
    @Frank103: Hier kennen we de Twence afvalverwerking en die zijn alleen gek op dat Italiaanse spul. Ik zal me dus voorlopig nog met die Porsches moeten behelpen ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen