donderdag 6 maart 2008

Door schade & schande ...

De schande hebben we inmiddels gehad en heb ik gelukkig van me af kunnen schrijven. Aan de andere kant, met zo'n brok dynamiek op het circuit stap je daar ook weer snel overheen.Met de Kouros was uiteraard wel gereden en zo moest één van de twee gebroken steunen van de achterspoiler gelijmd worden. Eenmaal opengeschroefd kreeg ik even het idee dat de Sauber Mercedes als stofzuiger gebruikt was. Het chassis heb ik daarom geheel gedemonteerd en elk onderdeel - hoe klein ook - schoongemaakt.Vooral het motormount was dermate versmeerd, dat ik die, samen met het gele kroonwiel, in zijn geheel door een ander exemplaar heb vervangen. De lagers zijn weer geolied en kranenvet is gesmeerd aan het pinion en de as van de kunststof sleper. De slepers zelf zijn met WD40 gereinigd.Het magneet is bij de wederopbouw achterwege gelaten en lood is op drie plaatsen gepositioneerd, waardoor de Kouros op een totaalgewicht van 93 gram uitkomt. De banden zijn inmiddels opgeschuurd en over gaffertape gerold. Dit bleek ook géén overbodige luxe, gezien de zwarte strepen die ze achterlieten.Door het gebrek aan gewicht aan de achterzijde in de inline situatie, dweilt de C9 nog behoorlijk. De bedoeling is deze fraaie Sauber C9 Mercedes Kouros Racing van dezelfde configuratie te voorzien als de Lancia LC-2 Martini Racing, dus offset sidewinder met oranje Slot It motor. Mooie gelegenheid voor beiden om tegen de overmacht aan Porsches te strijden.

3 opmerkingen:

  1. Knappe wagen die Kouros, helaas te laat gemerkt en nu haast onbetaalbaar, maar ja er blijven knappe auto's komen, de nieuwe Mercedes Sauber AEG mag er ook wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd waar deze wagen toe in staat is. Die van mij is momenteel nog inline omdat ik het een en ander weg moest slijpen achterin het kapje en omdar de Dremel even niet voor handen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Mooie gelegenheid voor beiden om tegen de overmacht aan Porsches te strijden'

    Net zoals vroegah in de echte Group C!:D Group C blijft de koningsklasse aller tijden!:D

    BeantwoordenVerwijderen