maandag 3 maart 2008
Kijkje in de keuken
Alweer een slotcar in een rigoreus project verzeild geraakt? Het valt mee ditmaal. Een grote onderhoudsbeurt en APK is op zich niet zo spannend, maar in dit geval kon het autoschade herstelbedrijf aan de slag.Bij het racen bij MJ hing de achterkant van de 997 bij aanvang al scheef. Na het openschroeven bleek dat één van de lagerhouders van het kunststof chassis afgebroken was. Het bleek een behoorlijk mentale dreun voor het Porsche-team te verwerken na zoveel uren overwerk, waardoor het team tienden van seconden liet liggen tijdens de races erna. Als eerste redmiddel waren de lagers al met industrie secondenlijm vastgezet.Op de thuisbasis werd het ontbrekende chassisdeel terug geplaatst en is aan de buitenkant een strookje kunststof gelijmd ter versteviging. De conische lagers van Slotdevil zijn op de foto's goed zichtbaar.Op de Slot It 50mm assen zijn rondom Avant Slot aluminium 17.5x9 velgen gemonteerd en de sidewinder 6,5mm Z11 pinion brengt de kracht van de NC-5 Speeder over op het anglewinder Z32 kroonwiel. De banden zijn nog origineel Ninco, maar dat kan per circuit (lees: merk baan) gaan verschillen. Het wordt tijd de 997 GT3RS weer op te bouwen, dan kan er weer geraced worden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
De buitendiameter van Ninco lagers is iets kleiner dan die van Slot.it lagers, het kan zijn dat die Slotdevil lagers ook groter zijn. Dat zou het scheuren van je chassis kunnen verklaren.
BeantwoordenVerwijderenOp verschillende sites heb ik gelezen dat het plastic van Ninco ook niet even goed op alle soorten secondenlijm reageert, van sommige soorten schijnt het bros te worden. Ik gebruik Pattex en Bison en heb daar mee tot nu toe geen problemen gehad.
Dat klinkt idd logisch, aangezien ik de lagers steeds netjes in de houders klikte zonder echte druk. Met Pattex Industrie secondenlijm heb ik tot op heden ook goede ervaring. Ook vingers plak je er goed mee vast ;-)
BeantwoordenVerwijderen