woensdag 5 maart 2008

Slotrace Junkie

Ondanks alle goede voornemens, ging ik toch weer in de fout. Op het slotraceforum is over dit onderwerp zelfs een topic gewijd. Wederom word ik met de neus op de feiten gedrukt.Waarom kan ik deze zeldzaam mooi gevormde en voorzien van een fantastisch diepblauw gekleurde slotcar in bijzonder fraaie sponsoring niet gewoon negeren, als deze op marktplaats aangeboden wordt? Deze Slot It is weliswaar een tweedehands exemplaar - hetgeen aan de decals op de bandjes te zien is - maar wel eentje met een nog uitstekende staat van de carrosserie. We hebben het inderdaad over één van de meest gezocht liveries uitgebracht door Slot It:Het is de Sauber C9 Mercedes Kouros Racing #61. Op Ebay worden prijzen gevraagd èn geboden, daar wordt niemand meer vrolijk van. Met de insteek dat een Kouros Racing exemplaar voor Circuitpark Le Grenier magneetloos geprepareerd zal gaan worden, zou mij een gebruikt exemplaar in een goede staat ook het beste (vooral prijstechnisch) passen. Als referentiekader had ik de door Roadpirate aanschafte gebruikte Kouros uit de USA à € 50,-. Dit was exclusief het later aangeschafte crashproof setje, wat volgens hem zeker nodig was om zijn exemplaar weer op te knappen.Voor € 60,- werd dus na drie dagen 'fingerspitzengefühl' onderhandelen de deal gesloten en mocht ik het pakketje met de Slot It vandaag in ontvangst nemen. HenkG maakte me er een paar weken geleden al voor uit, ik ben inmiddels uitgegroeid tot een slotrace junkie ...

5 opmerkingen:

  1. 60 euro is duur, maar deze auto is zo mooi dat 'ie dat wel waard is...

    DENK IK!

    Ga je er ook mee rijden, of komt 'ie niet verder dan de vitrine?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, een Kouros !! Mooi hé.
    Goed gedaan, 60 euro is wel acceptabel. Vooral ook als je er zelf ook mee gaat rijden (daar zijn ze toch voor per slot van rekening).
    Ik moet nog steeds beginnen met het opknappen van de mijne, maar dat komt helemaal goed.
    De vergelijking met mijn 2e handsje gaat niet helemaal op trouwens, mijn "dealer" had er een NSR shark 30 motortje in gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MJ: Prijs idd pittig maar incl. verzendkosten, maar de Kouros is gewoon megamooi en ja, voor de baan uiteraard, kilometers maken
    @Roadpirate: klopt, is waar, je had een leuke NSR motor onder de kap, deze is origineel, ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd, mooie bak.
    Ik heb van de week een decalsetje nipt aan m'n neus zien voorbijgaan, van de kouros wel te verstaan. Had ik mss zelf één kunnen maken.
    Bij ons in de club rijdt er iemand gewoon los te racen met de ook al zeldzame Porsche Newman.
    Het is maar hoe je de prioriteiten legt.
    In mijn vitrinekast staan een marmeren schaakspel.

    Greetz Gordini

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de reden waarom je zo'n mooie auto niet kan laten staan is natuurlijk en dat zeg ik niet omdat ik fan ben van hun (dus wel) omdat het een MERCEDES is en dat is gewoon klasse boven niet noemende andere merken.;P

    BeantwoordenVerwijderen