zondag 29 maart 2009
Goldfinger
Some say when he passes gas, it sounds like the SLK55 at acceleration. Some say there's an airport in Russia named after him. Some say he urinates 98 RON petrol and he can smell corners. All we know is, he’s called Gait ut Delden.Bovenstaand beeld is het enige dat de gemiddelde èn bovengemiddelde slotracer zal zien in competitie met Gerard. Dit geldt binnenkort dus ook voor Frank103, dus Frank, je bent alvast gewaarschuwd.Gerard had een tijdje geleden aangegeven weer een gooi te willen doen naar een goede positie in één van de ranglisten van Circuitpark Le Grenier. Het wachten was op de upgrade van het circuit, maar donderdagavond was het dan zover. Dat Gerard kan racen heb ik geweten, de snelle tijden vlogen me om de oren.Om er een beetje in te komen - uiteindelijk was het ruim een jaar geleden dat hij Circuitpark Le Grenier had aangedaan - werden eerst de Fly Porsches 934 op de baan gezet. Het zijn één van de weinige Fly's die rechtstreeks uit de doos goed rijden, dus dat was meteen big fun.Het ging er onmiddelijk hard aan toe. Zoals gebruikelijk bij gastrijders wordt tevens de scenery in de Goodwood Chicane aan barrels gereden, maar ditmaal kwam ook de 'strong arm of the law' met gillende sirenes en zwaailichten in actie. Gerard is meer van de magneetloze slotcars, dus al snel werden de eerste Mèganes over het circuit gejaagd. Met de zelfgebouwde Bburago Mègane kon ik hem nog redelijk bijhouden, maar met het tevoorschijn halen van de Ninco Moslers begon het echte werk.Gerard had reden genoeg tot lachen. Met zijn Prorace getunede Ninco Mosler MT 900 R Calidona wist hij al snel een plaats in de top 10 magneetloze slotcars te veroveren. Na een extra bandenbewerking - gelukkig ditmaal geen Channel No.5 - en nog wat meer Fingerspitzengefühl, kon hij er zelfs een 7.548 uit persen.Uiteraard had Gerard nog meer Moslers in zijn koffer en met de mededeling dat de Gulf Mosler geheel standaard maar magneetloos op de baan stond, vloog hij wederom in de top 10 ranglijst. Ditmaal echter bleef de DS-200 tijdwaarneming ronde na ronde piepen ter kennisgeving dat wederom de tijd was aangescherpt. Nadat al het rubber van de velgen was gereden en de rook opgetrokken, bleek de Ninco Mosler Gulf zich in de top 3 te hebben genesteld met een supersnelle 7.369.Helaas, de Ninco Mègane Trophy Bburago moet hierdoor het veld ruimen en ook HenkG's tijd met zijn Ninco Mosler Kenmore is buiten de top 10 komen te vallen. Sowieso reden genoeg voor mijzelf weer eens meer aandacht aan deze top 10 voor magneetloze slotcars te besteden. Gastrijders blijven natuurlijk ook altijd welkom een gooi te doen naar een plek in deze 'hall of fame'. Het resultaat van het Gait's bezoek is inmiddels in de bewuste top 10 te bewonderen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Misschien dat ik dan toch bij mijn auto's de achterlichten voor Gait aan de voorkant moet monteren?
BeantwoordenVerwijderenGeweldige eerste alinea!
BeantwoordenVerwijderenAls je die Fly Porsches écht goed wilt laten rijden kun je er een Fly Racing chassis voor de 911 onder zetten. Je moet dan alleen het interieur vervangen door eentje van lexan omdat het een inline wordt. Met een Avant Slot Hunter motor er in wordt het een Slot.it killer. Ik zit nog te wachten op het interieur, dan zal ik iets over de ombouw op mijn blog zetten.
BeantwoordenVerwijderenIk zal mijn koffertje nu daadwerkelijk maar eens pakken...
BeantwoordenVerwijderen(Maart werd niets.)
Frank, plan ook maar een datum bij PH, want die top 10 hoort er geheel anders uit te zien.....
BeantwoordenVerwijderen@Steffer: inderdaad, en nu Gait darmluchten in de strijd gaat gooien overweeg ik ook een streng dieet van bruine bonen!
BeantwoordenVerwijderen