zaterdag 19 januari 2008

Lenigheid troef

Vandaag had ik de eer de créateur van TwentTrack te mogen ontvangen. Ik had HenkG al ingefluisterd sowieso een trui mee te nemen wegens het ontbreken van een kachel op zolder. Dit bleek - achteraf gezien - overbodige bagage. Beweging is genoeg te krijgen voor slotracers op Circuitpark Le Grenier.Henk had zijn zinnen gezet op een laptime van 7,7 seconde na het lezen van mijn tijden en trok alles uit de kast deze doelstelling te halen. Met bovenstaande Ninco Mosler wist Henk, na enige verkenningsronden met andere slotcars, zoals deze Fly Ford Capri Racing hier gestrand tussen de strobalen en pionnen,zowaar in het eerste deel van de middag een lage 7,7 op de klok te zetten. Voor Henk rook dit naar meer, maar voor ondergetekende een nieuwe uitdaging om daar weer onder te komen. Henk's Slot It Nissan zou in theorie hoge ogen moeten gooien, maar die ene dubbele knik vlak vóór de pitsstraat,dat bleef een moeilijk punt. Dit betekende voor Henk, dat meerdere malen zijn lenigheid op de proef werd gesteld.Op dat moment brandde de strijd pas echt goed los en was het 'no more Mr. Nice Guy' op de baan. De Jägermeister streed tegen de Nissan Clarion, maar dat leverde alleen spectakel naast de baan op.Henk was erg in zijn nopjes met het bereikte resultaat en terecht moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Uiteindelijk heb ik al een paar duizend ronden op dit circuit gedraaid. De ervaring van deze oude leermeester geeft een roekie als ondergetekende toch het nakijken ....
... maar uiteindelijk net niet helemaal. Mijn beul, de Porsche 962C Hydro, had er zin in vandaag en gaf alles en iedereen het nakijken met een strakke 7,684 op de klok. Mijn eer was toch enigszins gered, maar de waarschuwing van het gevaar van buiten is overgekomen. Conclusie: het was een gezellige, leerzame middag met veel slotraceplezier.

5 opmerkingen:

  1. Nou, nou. "Oude leermeester"? "Gevaar van buiten"?

    Behalve met die Mosler (direct na het behandelen van de banden met lampolie) heb ik er niet bar veel van gebakken, zelfs niet met de doorgaans supersnelle Spirit en de NSR Mosler.

    Maar zeker bedankt voor de gelegenheid. Het was er gezellig. En doe groeten aan die poes zonder staart.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie capri henk hoe ging het daar mee
    de mijne is nu onder handen genomen door regelaar jan
    hij wordt voor zien van licht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stukkie! Ik hoop binnenkort ook een keer rondjes te draaien op jou circuit!:D
    Wat heb je aan de Hydro veranderd, zodat 'ie nu wèl de snelste ronde rijdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @MJ: lampolie op de bandjes en heel veel gas geven. Dat is het enige dat ik gedaan heb en natuurlijk even over het tape. De neus is nog te licht, dus daar zit nog winst in en een betere verdeling van het lood voor de motor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stuk! Jouw circuit is dus 'aangeraden door Sonja Bakker'??

    En toch lacht Henk nog steeds! Of was dit vóór het racen?

    BeantwoordenVerwijderen