donderdag 26 maart 2009

Ferry much Damage

Voor het volgende SLP-toernooi in Reken werd dinsdagavond weer flink getraind. De rode Jaguar mocht van stal en ook Ferry had een fraai exemplaar meegenomen.Met het vooruitzicht dat ik vanaf komend najaar met eerder genoemde Porsches de arena zou betreden, vond Ferry dat hij zijn eigen merk hoog moest houden in de SLP-competitie. Hoewel kado gedaan door zijn vrouw voor zijn 50e verjaardag, mocht de fraaie Toyota 88c taka-Q op het circuit van Max haar rubber gaan leggen.Ferry hield er een defensieve rijstijl op na, maar probeerde toch acceptabele rondetijden op zijn naam te krijgen. Uiteraard was ik ook druk doende alles uit mijn rode SLP-kat te persen, zodat ik wel eens in de boarding belandde. Zuinig als Ferry met de Toyota was, wist hij op die momenten net op tijd zijn pronkstuk tot stilstand te brengen. Het scheelde soms millimeters, maar de oplettendheid voorkwam schade en tranen.Dat kon niet gezegd worden van de #2 Silk Cut Jaguar. Na de vele uren reparatie- en lapwerk door Max en ook nog twee podiumplaatsen in Reken, werd het tijd voor deze Jaguar haar oude dag te slijten in de vitrinekast. De zoveelste klapper, ditmaal tegen de achterkant van mijn bolide, deed de carrosserie in tweeën scheuren en breken, waarbij zelfs het koplampglas totaal aan gruzelementen ging.De rondetijden waren doorgaans wel erg scherp en Ferry en ik scheelden elkaar regelmatig slechts een paar duizendste. Later op de avond doken we zelfs geregeld onder de 7.4 seconde. En Max? Die wist binnen een paar ronden 7.115 op het scherm te toveren. Daar is geen kruit tegen gewassen.Typisch beeld van een dergelijke trainingsavond. Max is achter zijn buro de slotcars aan het prepareren. Op de voorgrond zitten de coureurs, in dit geval Ferry, het sleutelwerk van Max te beoordelen of beter gezegd, te genieten van de afstelling van de slotcar.De Toyota ontbrak het duidelijk aan een goede set-up. De geel/zwarte taka-Q had al wel de nodige race ervaring, dat was aan het soepele geluid van de tandwielen goed te horen. Het bochtenwerk liet toch wel te wensen over en na een aantal goede 'reddingspogingen', klapte Ferry met het kado van zijn vrouw over de boarding en kon hij de vier stukken van de grond bijeen rapen. Ik ben heel benieuwd hoe je dit thuis hebt weten te brengen.Aan het einde van de avond werden nog een schaal 1/32 Slot It Ferrari en Rothmans Porsche op de baan gezet. Dat de Rothmans 962c een snelle jongen is, daar had ik al wel een vermoeden van. Als echter vergeten wordt de trafo terug te draaien en derhalve de kleine Slot It 19Volt voor zijn kiezen krijgt, dan gaat zo'n Porsche volgas wel héél erg hard over het lange rechte stuk. Ook die klapper was heftig, maar gelukkig hebben deze schaal slotcars iets meer incasseringsvermogen. Het was weer een leerzame avond en ik kijk uit naar de komende racedag in Reken.

7 opmerkingen:

  1. Zonde van die mooie Toyota, de mooie Slot.it Porsche Rothmans en de Jaguar, jullie zijn een bende vandalen, schaam jullie!
    En dat noemen ze dan nog een typische trainingsavond op de koop toe.
    Als we niet ingrijpen wordt dit een blog vol wrakken.
    Zelfs z'n gekoesterde Porsches moeten er aan geloven.
    Tijd om een duiveluitdrijver te sturen want PorscheHarry is vervloekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-P De trainingen zijn om brokken te maken, de wedstrijden om te pieken Dany. Overigens heb ik al mijn materieel nog heel weten te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie lijken wel Opel rijders, zo vaak als jullie schade hebben!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mens al niet doet om een interessant verhaal op zijn blog te kunnen zetten. Dure grappen zijn dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt mij ook wel wat dat 1/24 maar welke verzekerings maatschapij wil deze auto's verzekeren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi artikel en mooie site heb je hier. Ik kom beslist nog eens langs om er meer van te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi,

    Could you tell me where did you buy
    the inserts for the Porsche 917K wheels?

    Thank you.

    Regards,
    Eduardo

    BeantwoordenVerwijderen