zondag 1 maart 2009

My First SLP Slotcar

Dit is 'm dan, mijn eerste 1 op 24 SLP slotcar. Inderdaad, het is een rode kat, maar het gaat in principe om het - al geheel geprepareerde - Plafit chassis. De Jaguar carrosserie is alvast op het chassis gebouwd om veel kilometers te maken en dus veel ervaring op te doen.De kortgeleden aangeschafte Revell Porsche Jägermeister mocht deze avond natuurlijk niet ontbreken. Het eerste paswerk kon worden verricht en het werkt ook nog eens motiverend om een beeld te krijgen van de 956KH op een (willekeurig aanwezig) Plafit onderstel.Van de doorgewinterde Scaleracers kreeg ik de tip zo min mogelijk moeite te doen aan uiterlijke decoratie. Dat zal allemaal wel, maar het blijft mijn eerste 1/24 Porsche slotcar, dus mag er straks ook wel iets moois op de baan komen te staan. Door schade en schande worden we wijs.Op deze tweede trainingsavond werd beduidend minder gecrasht. Zou het komen omdat ik - en nu praat ik even voor mezelf - sinds deze avond met mijn eigen materiaal reed? Andere reden zou kunnen zijn dat we veel van die eerste trainingsavond hebben geleerd. Wie zal het zeggen. Feit is wel dat de rondetijden gedurende de avond steeds scherper werden gezet.Ik kon uiteindelijk zelfs een hoge 7,3 noteren en Ferry zat daar krap onder. Dat Max met links, twee vingers in de neus en geblinddoekt binnen een paar ronden daar toch twee tienden onder wist te duiken, vergeten we liever weer snel. Na een dikke 500 ronden op 'Rob's Raceway' bleek het alweer ruim na middernacht, dus werd het de hoogste tijd huiswaarts te keren. Met de rode Jaguar zal ik de strijd aangaan tijdens het toernooi in Reken. Ik ben mijn latent aanwezige Duitse vocabulair al aan het ophalen.

7 opmerkingen:

  1. In Reken kunnie toch ok nog wa met plat proaten vot komm'n?

    Groot gelijk dat je van de Porsche iets moois maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool die Jaquar. Hoewel je met een Porsche natuurlijk veel snellere rondes had gereden!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat l*llen die doorgewinterde scaleracers nou? Elke keer als ik een 1/24 site open zie ik de mooiste met vakkunde en liefde in elkaar gezette boliden een race rijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het weer eens helemaal met je eens, een auto mag er best mooi uitzien.
    Dan heb je eerst de voorpret en het doet je veel meer plezier om een schitterende auto aan gort te rijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zat er aan te komen, we gaan hier nog vaker 1/24 wagens zien.
    We mogen veel posts verwachten.
    De ene week een 1/24 juweeltje, de week erop een 1/24 wrak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De rode jaguar ziet er goed uit zeg! Ben benieuwd wat daar onder de kap zit...! Zie ik daar niet iets van carbon aan de voorkant van de auto??

    Ben het met je eens dat de Porsche natuurlijk iets fraais moet worden!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat ik een autoschadeherstelbedrijf (4xwoordwaarde) in 1:24 ga opstarten...

    BeantwoordenVerwijderen