donderdag 26 februari 2009

Screw Driver ?

Onderschat ik mijn eigen krachten? Hanteer ik het principe 'vast is vast' niet goed? Ik zal het wellicht nooit weten. Feit is wel dat een aantal weken geleden het topje van mijn mooie NSR imbussleutel afbrak. Dat brengt het gemiddelde op twee per jaar.Over het gereedschap zelf ben ik zéér tevreden. Vanaf het begin viel me al op hoe lekker deze NSR in de hand ligt. Jammer alleen dat het topje niet zo Resistant against crooking bleek als op het etiket was aangekondigd. Gelukkig is dit onderdeel te vervangen, echter wordt het staafje - het was te voorzien - vastgezet met een imbusschroefje.Welke maat? Juist, de standaard die op NSR slotcars wordt toegepast en dit merk is helaas (nog) niet op Circuitpark Le Grenier vertegenwoordigd. Voor het sleutelen aan Slot It slotcars is een M2 nodig (NSR artikel 4421), maar om de tip te kunnen vervangen dient de 0.050" (NSR artikel 4422) voorhanden te zijn.Weer wat geleerd over gereedschappen. Het zou bijna een excuus zijn een NSR slotcar aan te schaffen. Ik heb een vaag vermoeden welke daarvoor in aanmerking zou kunnen komen.

5 opmerkingen:

  1. Hoi PorscheHarry, ik ben ook al een tijdje uit aan het kijken naar een beter inbusleuteltje, weet jij waar je online de vervangstiftjes kan kopen van een NSR inbussleutel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dany, kijk even bij mijn links Internetshops en ga naar Topslot 'n' Trains. Darren zal je graag van dienst zijn. Als je in zijn winkel onder NSR bij Tools kijkt zal je de inbussleutels tegenkomen. Succes en heb je nog vragen laat gerust even weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci PorscheHarry, de sleutel was ik al vaak tegengekomen maar nog nergens een vervangbitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet vast is vast principe hanteren!! dat gaat bijna altijd fout.

    Beter is het om te stoppen met vastdraaien een kwart slag VOOR het afbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. NSR slotcar... Uhmmmm, die Clio?:P

    Het zal in ieder geval niet de 917 zijn!:P

    BeantwoordenVerwijderen