donderdag 10 juli 2008

Goed gereedschap is het halve werk

Het moge duidelijk zijn, met goed gereedschap sleutel je het plezierigst. Als ik een bestelling in het buitenland doe, check ik altijd nog even mijn slotrace verlanglijstje. Zo schafte ik dit gereedschap aan tegelijk met de NSR motor.Lange tijd maakte ik gebruik van IKEA-achtige imbussleutels voor de in de slotcar aanwezige imbusschroefjes. Menige schroef heb ik daarmee lam gedraaid. Onder het mom 'vast is vast', wilde ik dan nog vaak een extra check doen en had daarmee het zoveelste schroefje vernield.Ook veert dit type imbussleutel iets mee, dus het is moeilijk in te schatten hoeveel kracht je uiteindelijk op het schroefje uitoefent. Slot It heeft ook een schroevendraaier geschikt voor imbus in haar assortiment, maar uit de markt cq. in de wandelgangen hoor ik gemengd enthousiasme. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het was toch een reden waarom ik verder ben blijven kijken naar een geschikt stuk gereedschap.Ik heb uiteindelijk gekozen voor een NSR schroevendraaier geschikt voor M2 imbusschroefjes. Reden is dat die triple World Champion Noviello toch zou moeten weten wat lekker sleutelt aan een slotcar en aangezien hij de geestelijk vader is van alle NSR producten, heeft hij een naam hoog te houden. Een vertrouwenskwestie dus, nu maar hopen dat Noviello het waar gaat maken.In tegenstelling tot een precisie schroevendraaier, waarbij de as kan draaien en het bovenste deel klem wordt gezet in de handpalm, bestaat het handvat van de NSR imbusschroevendraaier uit één geheel. Deze omvat een holle buis van aluminium, met zeer veel grip door het reliëf dat in het handvat is verwerkt. De NSR schroevendraaier weegt slechts 35 gram en ligt erg lekker in de hand. Ook in het gebruik is het fijn werken met de NSR. Je hebt echt het gevoel dat je de kracht goed kan doseren om het vreselijk kleine en tere schroefje vast te zetten. En ja, inderdaad, die vier imbusschroefjes op de tweede foto heb ik ook over laten komen in dezelfde zending. Niet dat het de inmiddels opgelopen schade dekt, maar het vult weer een beetje aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten