zondag 22 februari 2009

Magnet Match update

De strijd om het meest aantal afgelegde ronden op Circuitpark Le Grenier gaat onverminderd door. Het Scalextric Sport deel van het circuit heeft tijdelijk in onderhoud gelegen, maar toch zijn tussen de bedrijven door prestaties aangescherpt.Binnenkort volgt een ingrijpende verbetering op Circuitpark Le Grenier, waardoor de DS Stop & Go Box geplaatst kan worden. Vanaf dat moment zijn de registraties nog zuiverder. Uiteraard zal ik hierover meer uit de doeken doen als het zover is. Ook de scenery is weer een stukje levendiger geworden. Waar bezoekers zijn wordt rommel gemaakt en ook de afvalstroom moet dan in goede banen worden geleid.Het aantal slotracemerken in het klassement begint aanzienlijk toe te nemen. Misschien loop ik nu op de conclusie vooruit, maar de lijst lijkt me een goede indicatie wat de betere thuisbaanmerken en -slotcars zijn. Gait heeft al aangegeven zich met zijn BMW in de top vijf te willen rijden, maar ook HenkG en Michaël zie ik binnenkort graag een gooi doen naar een top 10 plek in deze ranglijst. Nog een paar weekjes geduld en dan is de elektrahuishouding dusdanig omgebouwd, dat - indien gewenst - een ieder gewapend met zijn eigen regelaar de strijd kan aangaan.In het klassement, te vinden aan de rechterkant, zijn de verbeteringen en aanvullingen te lezen. De Scalextric Porsche Flying Lizard had nog beter gekund ware het niet dat ik één keer uit de bocht vloog. De gemiddelde rondetijd lag op 6,7 seconde (snelste tijd zelfs 6,442), dus kost dat een volle ronde voordat weer gas gegeven kan worden. De Scalextric Ford GT van de foto's wist zichzelf met twee ronden te verbeteren. Nieuwkomers zijn twee Slot It Porsches 956 KH, die in volledige standaard configuratie hun rondjes draaien en de Ninco Mègane Throphy Bburago volgens de Speedtrack specificatie. Het wordt een mooi gemêleerd gezelschap.

5 opmerkingen:

  1. Heb je van alle auto's de magneet kracht gelijk getrokken ?
    Anders heb je nog geen goed vergelijkend waren onderzoek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willem: Het doel is ook niet een vergelijkend warenonderzoek maar een competitie tussen allerlei slotcars. De vergelijking is een leuke 'Spin-off' voor thuisracers. Mijn reglement is nl:
    Magneet:
    Een slotcar mag voorzien zijn van een magneet met maximaal de af-fabriek toegekende magneetkracht;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehm, er zit jammer genoeg nogal eens verschil in magneetkracht, ook van dezelfde auto van het zelfde merk.....
    Daar wil wel eens 100 gram verschil inzitten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg: magneet eruit. lood erin!
    Dan neemt het plezier vanzelf ook toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. eens tyd dat er andere namen in dat rijtje komen

    BeantwoordenVerwijderen