zaterdag 3 januari 2009

Scalextric Digital 2009

Voor leden van Superslot is de Porsche 911 GT3R Galp al een tijdje te koop en omdat de (Scalextric) 996 Porsche bij mijn collectie hoort, heb ik deze Spaanse livery reeds voorjaar 2008 in mijn verzameling opgenomen.De Porsche 996 GT3R is inmiddels opgevolgd door de 997, echter heeft Scalextric voor dat type tot op heden alleen die Super Resistant Cars uitgebracht. Mijn mening over deze uitvoeringen zal inmiddels bekend zijn. Hoewel ik de hoeveelheid binnenkomende slotcars dit jaar drastisch wil gaan beperken, was ik toch erg nieuwsgierig wat Scalextric voor 2009 in petto heeft. Ik moet toegeven dat ik, na het doorspitten van het artikel op het Slotforum.com, onder de indruk was. Scalextric heeft wederom zeer interessante slotcars en vooral Race Sets voor de liefhebbers in het vooruitzicht gesteld.Vooral de startset C1242 Scalextric Digital Pro GT oogt erg goed. Vier geweldig fraaie slotcars - en inderdaad daar is die Galp Porsche weer, nu in digitale uitvoering - die kunnen strijden op een grote digitale Scalextric Sport baan. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op het gebied van digitaal slotracen en dan kan een startset als deze wel eens de reden zijn om daadwerkelijk de overstap te maken. We zullen zien. Volgens de planning zal de Pro GT set in het derde kwartaal uitgebracht gaan worden, dus ik heb nog een paar maanden bedenktijd.

7 opmerkingen:

  1. Nou dat ben ik dus totaal oneens met je Harold. De range 2009 van Scalextric valt me eigenlijk erg tegen. Verder als je even goed kijkt naar die digitale set waar je het overhebt, lijkt het voorzien te zijn van een 4 car powerbase en zo'n armetierig lapcountertje. Dus waar blijft de startset met de nieuwe 6 car powerbase, die je minimaal nodig hebt om vol te kunnen genieten van digitaal racen. Ándere digitale sets zie ik niet in de 2009 range !
    Beetje vreemd allemaal, als je bedenkt dat deze nieuwe set pas gepland staat voor het 3e kwartaal ??? Verder is het maar een kleine set hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is duidelijke taal :-) en ik sta zeker open voor een kritische noot (en ook meerdere). Deze set is ongetwijfeld gebaseerd op de huidige digitale techniek, zoals mij ook was uitgelegd bij Hobbytime. Ik weet ik laat me enigszins leiden door de vier slotcars, maar het feit dat je direct met vier personen na het uitpakken van 1 enkele set kunt racen is zeker positief te noemen. Wat betreft de range 2009 is er voor elk wat wils, maar ik proef te weinig diepgang voor jou op het gebied van digitaal slotracen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben me ook aan het orienteren en wellicht kunnen we wat ideeen uitwisselen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, ik houd het Engelse Slotforum al een tijdje in de gaten mbt de nieuwe 6 car pb en zie daar niets van terug in de sets voor 2009 (beetje vreemd). Ik zou zeker geen set kopen als deze nieuwe pb er niet in zit maar zo'n simpele 4 car pb !
    Verder weten we de details nog niet van de nieuwe 6 car pb. Hoe goed is deze ? Heeft het een aux poort ? Dit laatste moet echt anders kun je er geen pc aan koppelen (en racemanagement software) ! Kan je beter een "oude" 6 car pb kopen.
    Nog even over de diepgang. Als je slechts een 4 car pb heb kan je in feite alleen rondjes rijden. Geen tijdsmeting of andere racedata op een display: niks dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom verkopen ze die 6PB dan niet meer nieuw in startsets? Dan zal er toch iets mee zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De ontwikkelingen gaan door en ik volg Willem zijn orientatierondjes een beetje. Zelf ben ik er inmiddels van overtuigd dat Scallextric het beste digitale systeem heeft maar het kost wat moeite en de nodige eurotjes om een goed systeem samen te stellen.

    Ik vind het ook dom dat ze niet gewoon een startset berengen met PC aansluiting en software want ook ik wil echt kunnen zien waar ik mee bezig ben.
    Het is er dus waarom doen ze dat niet, de echte liefhebber heeft de euro's er wel voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat de die-hards uitkijken naar een pb met zes aansluitingen en heel veel mogelijkheden. Ik denk echter dat de gewone consument (en daar zijn er veel meer van dan die-hards) veel baat heeft bij een set met vier auto's en eenvoudige rondeteller. Meer dan 4 op een thuisbaan is te veel van het goede, volgens mij. En dat er nu een teller (misschien te beperkt voor de die-hards) bij zit is juist een groot pluspunt. Ik vind het onbegrijpelijk dat er sets worden uitgebracht zonder baanteller. Bij analoog racen kun je nog wel bijhouden wie voor ligt, bij digitaal met vier rijders is dat bijna niet te doen, omdat er zoveel actie is.

    BeantwoordenVerwijderen