maandag 28 april 2008

Número 37 Por Favor

Zoals de meesten inmiddels wel bekend, gaat Scalextric op de Spaanse markt door het leven als Superslot.Afgelopen december gaf ik al aan, dat de wit/blauwe Top Gear Porsche 911 GT3R waarschijnlijk de laatste Scalextric 996 uitvoering zou zijn. Niets blijkt echter minder waar. Speciaal voor clubleden van Superslot is een gelimiteerde 996 uitgebracht. Het is inmiddels de 37e livery uit deze Scalextric serie, echter dan in Superslot verpakking. De slotcar gaat officieel door het leven als H2849 Porsche 911 GT3R #51 Galp Superslot Club Car.Deze maand werden twee exemplaren via de veilingsite eBay verhandeld, waarbij het tweede exemplaar uiteindelijk voor net boven de € 200,- werd afgehamerd. Het eerste exemplaar is in mijn collectie beland en - rechtstreeks uit Espagne - tegen een aanzienlijk betere prijs, echter (eerlijkheidshalve) nog verre van gratis.De meningen over het verzamelen en het 'Mint In Box' houden van slotcars lopen uiteen en uiteraard heeft iedereen daar recht op. Ik besloot een aantal jaren geleden van deze Scalextric Porsche 996 serie de gehele collectie in nieuwstaat aan te leggen. Uiteraard was ik in december verheugd dat de opvolger - de 997 - werd geïntroduceerd. Mijn slotrace investeringen zou ik vanaf dat moment op een andere manier kunnen aanwenden. Een nieuweling in de Scalextric Porsche 996-familie betekent toch elke keer weer een onverwachte aanslag op het slotracebudget.Toch is ook deze Porsche livery zeer geslaagd. De donkerblauwe, witte en rode lak loopt mooi strak in elkaar over en de decals zijn kwalitatief op een hoogstaand niveau aangebracht, precies zoals van Scalextric verwacht mag worden. Bijzonder detail is dat ditmaal voor het eerst (bij dit type tenminste) de decal van het startnummer op het dak doorloopt op het raam.De sidewinder Mabuchi is inmiddels een oude bekende, net als alle andere technische specificaties van deze Porsche. Dat is ook eigenlijk te verwachten bij een slotcar serie in haar nadagen. Mijn collectie wordt momenteel op compleetheid getoetst door een Scalextric kenner. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit met de aanwezige 37 liveries helemaal snor zit.

6 opmerkingen:

  1. Je bent gek van Porsches of je bent het niet. Gefeliciteerd.
    Ennuh...dat ziet toch niemand als je hem toch een keer een doos haalt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en op deze manier blijven porsche's toch betaalbaar. (vergeleken met 1:1 )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @HenkG: uit de doos halen mag altijd, gezien of ongezien :-)
    @arnaud: ik zou er niet aan moeten denken 37 verschillende 1:1 Porsches te moeten huisvesten. Alweer een voordeel van schaal 1/32 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, postzegelverzamelaars gebruiken hun postzegels toch ook niet en hetzelfde voor muntenverzamelaars: opbergen en nooit meer aan komen! Er zijn zelfs modeltreinenverzamelaars die de modelletjes met handschoenen aanpakken (ivm zuur/vuil aan je vingers) en ze niet in de vitrinekast zetten ivm verkleuren. Ik zeg: raggen met die bak, spiegels eraf en strepen op het dak! Maar ik lig er niet wakker van als je deze modelletjes over 50 jaar met een vette winst wenst te verkopen (als iemand dan nog weet wat auto's zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal met Frank103 eens, racen met die dingen !!!
    Maar eh... Porscheharry maak je het niet te bont nou met speciale uitvoeringen etc. ??
    Vrees trouwens dat ik zelf ook zwaar besmet ben geraakt de laatste 3 jaar en het wordt niet minder.

    BeantwoordenVerwijderen