maandag 1 december 2008

Porsche Preparatie

De Ninco Porsche 997 Gulf is voor mij de tweede livery uit deze GT3 RS serie. De donkerblauwe, oorspronkelijk digitale variant, is indertijd met hoogwaardige (en prijzige) materialen verbouwd. Bij deze Gulf blijft het 'back to basic'.Het velgen- en bandenissue, zoals de vorige keer omschreven, was uiteraard met een stanleymes en schuurpapier snel verholpen. Het chassis is geheel gestript en met een dremel is zowel de houder van de magneet alsmede de bajonetfitting verwijderd. Bij de motorhouder heb ik ter versteviging van het chassis kunststof stripjes in de hoeken geplaatst.Om dezelfde reden is ook de bodemplaat voorzien van op maat geknipte kunststof plaatjes. De motor is vastgezet met Pattex Powertape en ja ..... goed gezien, het is een NC6 geworden. Deze kwam oorspronkelijk uit de donkerblauwe 997 GT3 RS en lag maar in de koffer niets te doen. Om het geratel van de tandwielen te beperken, heb ik gekozen de kunststof pinion te vervangen. Vandaag las ik toevallig een artikel over een goedje dat de soepelheid tussen het pinion en het kroonwiel zou verbeteren, maar daar kom ik nog op terug.Achter de vooras is 7 gram lood gelegd en in een later stadium - na de eerste testsessies - nog eens 1,5 gram aan beide zijden van het schoentje. De Gulf weegt 97 gram tegenover 99 gram van haar zus. De bedrading ligt niet echt optimaal, dus mogelijk dat ik deze nog ga vervangen. De ontstoorder zal dan ook verwijderd worden, hoewel ik nog niet overtuigd ben dat dit apparaatje invloed zou hebben op de prestaties. Ik hoor over dit item te veel wisselende geluiden. Zou iemand hier ervaring mee hebben, laat het gerust weten ..... (John?)Als ik met de Gulf goede tijden weet te zetten, overweeg ik in deze Porsche slotcar een verlichtingssetje te bouwen. Ik heb me op dat gebied tot nu toe wat afzijdig gehouden, maar het wordt tijd ook daar ervaring in op te doen. Ik zal ook over dat Slotrace Gesleutel t.z.t. verslag doen.De Ninco Porsche 997 Gulf valt na deze preparatie ook in de categorie magneetloos, dus maakt ze kans op een plaats in de Circuitpark Le Grenier Top 10. Ongetwijfeld zullen nog kleine aanpassingen nodig zijn, maar ik verwacht de Gulf nog wel in de lijst te kunnen rijden.

4 opmerkingen:

  1. Ontstoorder doet helemaal niets bij een van zichzelf al gestoorde rijder. Ik heb zo'n ding er dus altijd gewoon direct uit geknipt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eén van de goedjes die het geluid van de tandwielen van een Ninco vermindert is een goedschurende tandpasta.
    De motor op zeer lage spanning een uurtje laten draaien vol met tandpasta tss de tandwielen.
    Geeft een zooitje maar helpt effectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag me af je niet gewoon "rodeerpasta" kan gebruiken?
    Te verkrijgen bij de autospeciaal zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ontstoorder is weerstand en vlakt het vermogen van de motor iets af. Dit hoeft niet slecht te zijn omdat een te agressieve motor dan beter te doseren is op de kleinere banen.
    verlichting inbouwen kan op vele manieren dus ik ben benieuwd hoe je dit gaat doen. Als het niet lukt? ff mailen voor de oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen