woensdag 26 november 2008

Mount Everest & de Colca Canyon

De foto's, die op het internet van deze Ninco Porsche 997 Gulf te vinden zijn, doen deze slotcar geen eer aan. Niet voor niets was in mijn geval sprake van een impulsaankoop: zien was kopen !Dat de motor bij een Ninco slotcar moet worden vastgezet is inmiddels een bekend fenomeen, of beter gezegd een standaard procedure. Het is tevens belangrijk de kunststof velgen op braampjes te controleren en met een fijn schuurpapiertje deze velgen glad te maken. Vanaf dat moment is de Ninco in principe klaar voor gebruik.Ik zal er niet verder omheen draaien. Als blijkt dat een nieuwe slotcar op schoeisel staat, zoals op bijgaande foto's te zien is, dan word ik daar niet echt vrolijk van. Op beide voorvelgen zitten enorme bramen, die overduidelijk door de bandjes te zien zijn. Je verwacht dat ze op elk moment door het rubber gaan prikken.Op onderstaande foto is de verminkte achterband met enorme inkeping goed te zien. Nu zal dit ongetwijfeld weg te schuren zijn, maar het geeft wel een indicatie hoe scherp (of beter gezegd, wat nog getolereerd wordt door) de eindcontrole in de Ninco fabriek is. Laten we niet vergeten dat voor een dergelijke Ninco nog altijd honderd ouderwetse florijnen moet worden neergeteld, een meier heette dat zo mooi in het bargoens.Zo, dat is me ook weer van het hart en een vervolg gaat worden, hoe ik deze fraaie Gulf Porsche - want dat is ze zeker - ga ombouwen of verbouwen of ........ ga racen.

8 opmerkingen:

  1. Schandalige kwaliteit inderdaad. Maar wat blijft is die perfecte Gulf jas voor deze auto. Het blijft de mooiste kleuren combinatie die ik ook heb gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooiste? Mwoah, smaken verschillen, maar het is wel een duidelijke herkenbare kleurencombinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. precies,mooiste?
    de combinatie oranje en groen van de"RENOWN en CHARGE"mazda 787[om maar een voorbeeld te geven]zou ik zelfs wel op m'n eigen auto willen hebben.
    gr. ................

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nadat het een tijdje beter leek te gaan met het kwaliteitsniveau van Ninco lijkt het weer gedaald te zijn. Zelf heb ik recent ook 2 Ninco wagens gehad met vergelijkbare mankementen/tekortkomingen. Wat het goed maakt is dat ze zo lekker rijden als je dit eenmaal hebt opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, mijn 1e ninco na de startset, een subaru 4wd, had ook vergelijkbare bramen. Dus de kwaliteitscontrole is naar mijn idee al jaren 'Spaans' niveau. Maar na wat onderhoud rijden ze ontzettend goed!

    NB bij Klaas Bos stond een hele mooie eenmalige Fly Porsche in Gulf kleuren. Iets voor je? Hij had ook een Vaillant kleuren Fly raceauto (ook ee Porsche??), slechts met zeer veel moeite heb ik die niet gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat een dergelijke auto voor inderdaad bijna 100 guldens een afwerking heeft die te wensen over laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ninco is duur geworden omdat iets duur is als het meer kost dan het eigenlijk waard is en als je de afwerking en de eindcontrole van Ninco bekijkt is Ninco duur. Je zou denken dat ze een naam hoog te houden hebben maar er zijn gelukkig ook merken die het wel goed voor elkaar hebben. Blijft het probleem dat liefde blind maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och...'t is net als mijn 'decalproblemen';Het is maar speelgoed. Ninco zal het zelf wel gaan merken. Ik denk dat slotracers, en met name rtr-racers, het merk zullen laten vallen. Voor tuners maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

    BeantwoordenVerwijderen