zondag 17 februari 2008

Ninco Porsche 997 GT-5 ???

Ninco heeft naast de reguliere (analoge) Porsche 997 varianten ook een viertal digitale GT3RS liveries uitgebracht. Deze blauw, zilver, geel en rood gekleurde Porsches hebben resp. nummer 1 t/m 4.Aangezien ik zeer gecharmeerd was van de donkerblauwe GT3RS en de kans klein is, dat een identiek exemplaar op een circuit wordt ingezet, besloot ik deze aan te schaffen voor de GT-5 klasse, zoals MJ deze in SlotProject! omschrijft.De digitale chip was gemakkelijk uit de Ninco te verwijderen. Wel was ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van een NC-6 Crusher als krachtbron. Zoals gezegd, de bedoeling was de Porsche te prepareren voor de raceklasse GT-5 en dit reglement schrijft een NC-5 Speeder voor. Doordat ik de bodem binnen tien minuten na openen van de Ninco doos al met de dremel aan het bewerken was, kreeg dit tuning project - voor mijn gevoel - een hoog 'Sebas-gehalte'.Met het chassis mooi glad, kon ik aan de tweede klus beginnen: de stijfheid bij de achteras creëren.Met kleine reepjes kunststof, vastgezet met secondelijm, wordt het achterste deel van de bodemplaat steviger. De uitstekende delen zijn uiteraard later weggeknipt.Onderhuids is natuurlijk ook het een en ander gewijzigd, maar in het kader van de geheimhouding mag ik daar niet zoveel over zeggen. De alu's van Avantslot zijn goed zichtbaar en geven de Porsche een stoer uiterlijk, voor zover de 997 dat al niet had. Zonder lood (en magneet) en met onbewerkte banden rij ik met de 997 GT3RS al onder de 8 seconden. Ik hoor graag van MJ wanneer we die GT-5 klasse daadwerkelijk gaan racen.

3 opmerkingen:

  1. Na volgende week heb ik vakantie, dan gaat de baan weer op. Uiteraard ben je welkom en dan vechten we het op de baan uit! 350Z vs. 997 GT3...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ford capri
    bmw m serie
    classic ferrari
    (??????megane?????)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zekers een mooie porsche en een zeer stoer uiterlijk met die alu-velgen

    BeantwoordenVerwijderen