woensdag 3 december 2008

FerryFast

De kersvers geprepareerde Gulf Porsche kon gisteravond op TwentTrack laten zien, dat aanzienlijke vooruitgang was geboekt. De 997 ging als de brandweer en met nog wat finetuning, heeft deze GT3 RS voldoende potentie snelle tijden te zetten. Maar dat is niet de echte reden van de titel van dit verslag.Via via is HenkG in contact gekomen met hobby-genoot Ferry, die graag inging op zijn uitnodiging om TwentTrack aan te doen. Ik had ook het genoegen deze slotrace-enthousiast de hand te schudden en aangezien zijn 'slotrace cv' terug gaat tot eind jaren 60, hadden we deze avond genoeg gesprekstof om uiteindelijk kort na middernacht weer huiswaarts te keren. Ik wil HenkG vanzelfsprekend niet het gras voor de voeten weg maaien, dus zal ik proberen dit artikel beknopt te houden.Na uitwisseling van de vele kennis en weetjes op slotracegebied, moest natuurlijk ook geraced worden. Ferry rijdt tegenwoordig vooral met 1/24 slotcars, dus was het voor hem wel weer even wennen met kleinere 1/32 schaal te racen.Eén van de twee Nascar's schaal 1/24 op TwentTrack.De vingervlugheid met de regelaar was Ferry bepaald niet verleerd. De Parma kreeg tijdens het rijden het nodige werk voor zijn kiezen. Het meegenomen 132 materiaal was echter niet allemaal meer up-to-date, maar wel erg interessant.Een zelf geprepareerde eerste generatie Ninco Audi, die diverse Britse clubbanen heeft gezien.Nederlandse kleuren op deze Ninco Renault Clio, ook met buitenland ervaring en misschien zelfs een heuse collectors item.Ik kon het uiteindelijk niet nalaten met deze compleet standaard Slot It Porsche 956C BabyCresci een snelle tijd op TwentTrack te zetten. De avond vloog uiteindelijk voorbij en zoals al vaker gebleken bij een nieuw contact, er wordt zoveel kennis en ervaring in zo'n korte tijd uitgewisseld, dat van echt racen geen sprake was. Erg ? Integendeel, voor herhaling vatbaar !

5 opmerkingen:

  1. Hoe bedoel je, geen gras voor mijn voeten wegmaaien?
    Ik zou niet weten wat ik hier aan moet toevoegen. Niet woord en niet in beeld.
    Mooi en compleet verslag - en zo snel ook. Heb je wel geslapen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslag en mooie foto's vooral de in die tijd beroemde audi van Ninco brengt herinneringen aan mijn begintijd.
    Daarna de foto van een 956C waar we nu wekelijks mee rijden in Drachten brengt mij gelijk weer terug in deze tijd.
    Dat het verschil in snelheid tussen jou en Henk niet groot is heb je weer eens aangetoond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. was hij met magneet die porsche??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Word je een beetje nerveus van de getoonde tijd?:-) Standaard = standaard = met magneetje die BabyCresci, wees gerust

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee hoor rij met magneetloos en nog wel met een mosler van henk een lage 6,1 (veel plz met tune werk)

    BeantwoordenVerwijderen