dinsdag 1 januari 2008

Scalextric Porsche 997 voor het jaar 2008

Op het moment dat ik dit schrijf is het nog net 2007 en is op de Scalextric site onderstaande afbeelding te zien voor hetgeen 2008 ons zal gaan brengen aangaande Scalextric:
Op de site van MRE verklapt men echter al wat Scalextric gaat uitbrengen komend jaar en na korte bestudering van de indrukwekkende lijst, kan ik maar tot één conclusie komen. Dat wordt een tweede krantenwijk! Bij MRE maakt men melding van 65 nieuwe slotcars. Dit is dan exclusief de 5 Limited Edition uitgaves met nog eens 8 bijzondere slotcars. Daarnaast zullen 7 nieuwe startsets worden uitgebracht, met nog eens 8 unieke Scalextric cars. Kort samengevat: in 2008 zullen in totaal 81 nieuwe slotcars door Scalextric worden uitgebracht. Ik zal me alleen even op de Porsches 997 richten:
Vooral de zwarte drift staat me erg aan, aangezien ik al langer met de gedachte rondloop een drifcar aan te schaffen. De eerste twee worden ook aangemerkt als 'high impact low detail body', dus dat lijkt me echt iets voor Frank :-)Grappig genoeg had ik de 'Stig' slotcars dus al in huis, voordat de Top Gear set wereldkundig werd gemaakt. Ik vermoedde het al, deze wit/blauwe GT3RS zal de laatste Porsche 996 zijn uit deze Scalextric serie. De eindstand zal dus blijven staan op 36 liveries.Bovenstaande digitale Scalextric set lijkt me ook best een interessante. Wel is het jammer te constateren, dat de fabrikanten dezelfde uitvoeringen op de markt brengen. Bijna elke slotcar producent heeft tegenwoordig een 997 in zijn assortiment en die Deutsche Post had ik bij Ninco ook al eens gezien. Gelukkig maar dat ik net van mijn verzamelwoede genezen ben, anders was ik in 2008 geheid failliet gegaan ;-)

3 opmerkingen:

  1. Die degelijke modellen spreken me zeer aan!

    Beste wensen voor 2008!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat wat rond te struinen op marktplaats...
    Ene Harry uit Haaksbergen is zijn hele huisraad en slotcars aan het verkopen !!!!
    Betekent dat je nu je vezamelwoede is uitgeraasd alles van de hand doet ??
    Die mercedessen snap ik volkomen.
    Maar die porsches wat is er aan de hand ?
    Bezorgde groeten de RoadPirate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Frank: Neem ik die zwarte en jij die oranje :-)
    @RoadPirate: Ik moet die hobby ergens uit financieren en als ik nu al zie wat voor moois op de markt komt komend jaar, dan hebben we centjes nodig ;-) Enneh, die collectie 996 GT3R zoals in mijn link staat is nog altijd helemaal compleet, alle 36 stuks. Sterker, ik moet de nieuwe 'Stig' GT3RS hier nog bijvoegen.

    BeantwoordenVerwijderen