dinsdag 22 januari 2008

Faster than fast, quicker than quick !

Hoewel de resultaten van de #3 Rothmans goed waren, had ik toch nog een paar aandachtspunten waar ik mee wilde experimenteren.Niet elke verandering is automatisch een verbetering bleek ook ditmaal waarheid als een koe. Flexschroeven in het motorpod veroorzaakten aanlopende achterwielen. Dit zou ik kunnen ondervangen door de wielkassen achter van deze fraaie carrosserie uit te schuren, maar dat vind ik geen optie. De Slot It 956C heeft nu eenmaal minder speelruimte dan de 962C, dus moest iets anders bedacht worden. Om de kap beter te kunnen laten flexen, heb ik aan de achterzijde beide zijkanten van de bodem iets bijgeschuurd. De benen van de coureur waren overigens ook bijna geamputeerd geweest. Ik ontdekte nog net op tijd, dat het aan de te lange schroefjes in het motorpod lag, waardoor de kap niet goed sloot.Door het plaatsten van Low Profile Zero Grip op de voorwielen, dacht ik een troef in handen te hebben. Het tegengestelde bleek echter waar. De voorwielen hingen hierdoor boven het asfalt, waardoor de Porsche vóór alleen op de sleper rustte. Onbalans was het resultaat, dus de oorspronkelijke bandjes zijn weer teruggeplaatst. Wat zeker een positief effect op het weggedrag had, bleek die paar gram extra gewicht bij de sleper, waardoor het totaal nu uitkomt op 92 gram. Uiteindelijk na veel gesleutel en 200 ronden verder staat wederom een nieuw record in de boeken in de categorie 'magneetloze slotcars'. Voor het nageslacht is ook ditmaal die prestatie vastgelegd:Het wordt tijd de Hydro eens flink onder handen te nemen, die heeft betere papieren, maar ja, daar rijdt ie niet harder van !

4 opmerkingen:

  1. Hij is in ieder geval een stuk mooier nu 'ie weer wat lager is!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even een vraag over je circuit, als ik het goed heb gebruik je zowel classic en sport baanstukken .Is dat niet een probleem voor zaken als bandenkeus e.d. of is het totaal geen probleem en is dat juist een uitdaging omdat je telkens moet opletten op wat voor stuk je van het circuit bevind ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben natuurlijk nog maar een maandje onderweg, dus veel ervaring met diverse banden heb ik nog niet. Ik zie het wel als een uitdaging dat de rijstijl aangepast moet worden aan het deel van het circuit waar de slotcar zich op dat moment bevindt. In de hoek van de Spanish/Goodwood chicane vreet het banden, het overige Classic deel geeft goede grip en op het gladdere Sport deel met dubbele kruizing gaat de achterkant glijden. De MB Slot banden kunnen het ruwe deel niet aan. Met geen van de banden heb ik ditzelfde probleem, maar deze set glijdt me continu na een ronde of 10 van de velg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oké, dus het is eigenlijk een leuk element om ineens op een glad of juist wat stroever deel terecht te komen.
    Ik vraag het omdat ik erover nadenk weer eens van merk te switchen. Ik heb nu achtereenvolgens Fleischmann, Ninco, Scalextic Sport gehad en nu Carrera. Ik merk dat Carrera moeilijker is om verschillende ontwerpen mee te maken (en ruimtegebrek).
    Wat me opvalt op marktplaats en e-bay is dat er heel veel classic aanbod is en goedkoop. Verder is er heel veel variëteit, namelijk chicanes e.d. Verder is het ook nog eens mogelijk om (classic) te digitaliseren.

    BeantwoordenVerwijderen