maandag 21 januari 2008

Rothmans in de Rebound

Mijn eerste Slot It was de Porsche 956C Rothmans #3 uit de set van drie. Hoewel vele leuke kilometers mee geraced en qua techniek superb, kwam deze 956C toch niet helemaal uit de verf.Vooral na het ontdoen van de magneet en het plaatsen van lood werd het van kwaad tot erger. Uiteindelijk belandde deze #3 kap in de koffer en werd het onderstel gebruikt om de huidige 956C New Man op te bouwen naar een topauto. Dit werd indertijd bereikt door het plaatsen van de zwarte Slot It motor als sidewinder. Na veel prutsen om de juiste hoeveelheid lood op de juiste plek te krijgen, is het inmiddels een topper geworden. Ditmaal ben ik weer 'from scratch' begonnen. Het onderstel komt van de ongebruikte 956C BabyCresci en in de Slot It Nissan zat nog inline een zwarte 29.900 rpm ScaleAuto, die door slechte tandwieloverbrenging zijn kwaliteiten niet waar kon maken.Deze ScaleAuto heb ik als sidewinder ingebouwd met een Slot It Z38 tandwiel. Onder cq. achter de vooras heb ik simpelweg een plak (deels dubbelgevouwen) lood geplaatst van 13 gram, waardoor de Rothmans op een totaal van 85 gram uitkomt.De velgen zijn de - voor de meesten wel bekende - Slot It's met zwarte inserts. Op de achteras heb ik MB Slot bandjes geplaatst. Deze had Frankslot bij de laatste zending meegestuurd, zodat ik deze eens kon testen. Dat laatste heb ik geweten. Zonder enige vorm van bandenpreparatie, behalve dan even over het tape rollen, draaide ik na twee stints van 15 ronden onderstaande tijd !Ik heb deze laptime bewust op de gevoelige (digitale) plaat vastgelegd. Algelopen zaterdag bleek een hoge 7,6 namelijk nog een absolute toptijd. Zo snel kan iets veranderen. De Rothmans #3 zal zeker in de koffer belanden, maar dan behorend tot de categorie 'Make My Day' !

9 opmerkingen:

  1. Wat staat dat ding hoog op z'n poten!:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als zou die zo hoog als een Hummer staan, die tijd is een feit ;-) Die flexschroeven geven eenmaal die speling tussen kap en onderstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flexschroeven kun je beter gebruiken voor het motorpod! Dan krijg je hetzelfde effect, maar het zwaartepunt wordt ook lager...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het even geprobeerd MJ, maar het rijgedrag werd er niet beter van, sterker, ik had 'm continu in de Goodwood chicane hangen. Na terugzetten en 50 ronden verder snelste laptime 7,609Alleen nog een paar gram lood in de neus en dan is deze 956C perfect :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zal de megane wel een 7 blank rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met magneet moet dat ook zeker wel lukken!:P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n magneet is toch ook extra gewicht? Maakt een snmelle tijd met een megane alleeen maar knapper!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tijd van met 10 vingers blind typen heb ik volgens mij gehad. Ligt uiteraard aan het toetsenbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke stukjes om te lezen, goed om te zien dat er meer gekken in de wereld zijn dei thuisracen ook erg leuk vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen