woensdag 16 januari 2008

Rondje rond de kerk ?

Kilometers maken is het motto geworden. Bijna elke avond ongeveer honderd 'laps' met de Slot It Porsche 956C New Man, die een lekker rijgedrag vertoont door het goed geplaatste lood.Het enige, waarmee met deze Porsche voorlopig geëxperimenteerd wordt, zijn de achterbandjes. Kleine aanpassingen zijn direct merkbaar. Reed ik tot op heden met moeite een rondetijd van 8,2 sec., vandaag - circa 1.000 ronden verder - wist ik de magische 8 secondengrens te doorbreken als eerste magneetloze slotcar. Voor de stint had ik de banden nog over de plakzijde van gaffertape gehaald en door geconcentreerd te blijven rijden, werd de snelste ronde op 7,9 sec. gezet. Een nieuw richtpunt voor de puur met lood geprepareerde slotcars.Ook de Gesipa 917K liet ik over dezelfde tape rollen en een tijd van 8,2 sec. was het resultaat. Hier valt nog één en ander te verbeteren aan de set up, dus dat kan nog sneller, daarvan ben ik overtuigd. Na het slepertje onder de Porsche Hydro opgeschuurd te hebben - het spoor van Classic is zelfs minder diep dan Sport - bewees de heftig uitbrekende achterkant, dat nog veel werk aan de winkel was. Dikke zwarte strepen bleven op het gaffertape achter, nadat de achterbandjes werden schoongemaakt. Niet zo verwonderlijk overigens, na de race op TwentTrack, is de 962C linea recta in de koffer beland.Hoewel vrij nerveus qua rijgedrag, heeft deze slotcar enorm veel potentie in zich. MJ noemde het terecht een ruwe diamant. Na twee stints van 30 ronden bleek de snelste uiteindelijk op 8,1 seconde uit te komen. Ik verwacht met herplaatsing van het lood nog veel winst te kunnen behalen. Zeer bijzonder vind ik het nog niet eerder door mij ondervonden fenomeen, dat ik na veertien dagen testen en racen, blaren op mijn wijsvinger krijg !

7 opmerkingen:

  1. zo'n slot-it regelaar scoren en dan ben je de eelt op je vingers snel weer kwijt! Heerlijk licht gaat dat ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blaren ik rij 1000 per dag
    ik ga voor de 7.5 op jou baan
    megane's zijn sneller dan porsches sorry
    ps zie jou williams megane nergens meer
    ook onder in de koffer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Harry, zet 't motorpod van je Slot.it's eens zo los mogelijk (wielen mogen de kap niet raken), en zet je vooras zo hoog mogelijk, dan dalen de tijden nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt jouw baan trouwens nog op een tafel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus de dure porsche toch maar op de baan ;-)
    Leuk om te zien dat je er plezier aan beleeft.

    Vriendelijke groet,

    Willem
    www.scrapitz.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Frank: gewoon een kwestie van eelt kweken, dat krijg je met die kantoortypen ;-)
    @Gerard: 7.5 is ambitieus, maar haalbaar, de laatste Hydro tijd is nu 7,7 sec. Kom ik nog op terug
    @MJ: Tafel? met een daknok op 1mtr56 hoog? Dit is alleen voor lenige mensen ;-)
    @WillemS: Dit is de New Man kap uit de Jack the Slipper koffer met een zwarte Slot It motor, de andere (originele)Porsche New Man zit nog netjes in het doosje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 30 cm doet een hoop!;) Een tafel hoeft niet per se een meter te zijn...:)

    BeantwoordenVerwijderen