maandag 19 november 2007

Volle bak onder het TwentTrack dak

Afgelopen zondag vond een door HenkG georganiseerde meeting plaats op zijn inmiddels beroemde en beruchte circuit TwentTrack. Doorgaans is het qua ruimte met drie personen goed vertoeven op het zolder. Met zes slotrace enthousiasten rond het circuit gaf dit een nieuwe, overigens zeer gezellige, dimensie aan het toernooi. De zes strijders op het toneel waren Frank103, John uut Z, MJ, Gait uut Delden, HenkG en ondergetekende. Iedereen was het met elkaar eens, dat het toch allemaal ging om de fun en minder om de strijd om eerste plaats. Dat laatste werd gedurende de middag inderdaad steeds duidelijker.Bij de eerste race werd al direct de hand gelicht met de raceklasse Japanse GT met NC5 zonder magneet. Op zich een vrij makkelijk reglement zou je zeggen, maar gaandeweg werd het begrip Japans wel erg breed uitgelegd. De coureur van de McLaren bleek bijvoorbeeld een Japanner te zijn,de Renault Clio van John was volgens hem in Japan gemaakt - let ook even op de achterspoiler hangend in de vangrail, deze hoort eigenlijk op de blauwe Nissan van MJ te zitten, hoezo puur gezelligheid -en ging deze Mosler te hard voor de organisatie om het merk überhaupt te herkennen, laat staan te zien welke motor onder de kap aan het brullen was.Vandaar dat ik het ook ligitiem vond mijn Porsche Hydro in te zetten, aangezien de 962C volgens de officiële sponsoring op Yokohama banden staat.Tussen de bedrijven door werden de nodige foto's van meesterwerken gemaakt, hier de groene McLaren F1 van John. Er werd flink wat afgeflitst op het zolder. Gelukkig was menigeen dit fenomeen op de openbare weg al gewend, dus waren de racers hierdoor niet uit hun concentratie te halen.Henk hoorde - als organisator - zich natuurlijk wel aan het reglement te houden en stuurde zijn Toyota netjes de top 4 van het klassement in.Voor de herkenning had deze Mosler wel een achterspoiler, deze Gulf slotcar was namelijk buitengewoon goed vertegenwoordigd deze middag.Henk hield netjes de ronden bij per race inclusief de hoeveelheid baanstukken. De uiteindelijke uitslag is me even ontschoten. Het is maar waar je interesse ligt, nietwaar? :-) Deze is vast wel na te lezen op één van volgende blogs:

4 opmerkingen:

  1. Wordt die Clio van John daar op die foto op een ronde achterstand gezet of...?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien maak ik hem daar zo breed dat inhalen niet meer gaat. Die foto verklaart gelijk de bandensporen die ik later op de zijkant vond, alsnog mijn excuses als ik je er daar uit tikte. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag Harold! En het was de NSR Mosler. Met een Japanse electromotor voor de ruitenwissers....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch lastig zo'n selectief geheugen....
    Ook hier weer journalistiek kwaliteiten. Straks wordt ook jij geronseld door racebaanweblog...

    BeantwoordenVerwijderen