maandag 26 november 2007

Bye bye techniek van Fly - part II

Het bleek nog een behoorlijke puzzel te zijn, de juiste banden en velgen onder de Porsche 917K te krijgen. Dat de zwarte kunststof velgen met reliëf banden plaats zouden gaan maken was een feit, echter diende wel met een aantal punten rekening gehouden te worden.De Porsche komt uit eind 60-er, begin 70-er jaren. De nieuwe velgen en/of inserts zullen wel bij die stijl van deze 917K moeten passen. Daarnaast vallen de achterwielen diep in de wielkast.Nu heb ik dit probleem bij andere slotcars opgelost door de wielkast uit te schuren. Voor deze Gesipa vond ik dat geen optie, dus konden de velgen en banden qua maatvoering aangepast worden aan de carrosserie.De keuze is uiteindelijk gevallen op velgen van MB-slot. Hoewel ik ook een setje Porsche Classic inserts van MB Slot heb ontvangen, ga ik eerst de uitdaging aan om van de oude kunststof velgen met een Dremel inserts te maken.Dit zal nog wel een tijdrovende klus worden, maar ik heb bemoedigende foto's van Frankslot gezien dat het wel mogelijk is. Als rubber is op de vooras gekozen voor ZO's en op de achteras P4's van Slot It.

8 opmerkingen:

  1. Vette bak, Harry! Wat zit er onder de kap? Ben benieuwd!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu nog de standaard Slot It motor (V12/2 29.000rpm?), maar het kan ook de oranje 21.500 rpm of de zwarte 29.900rpm Scaleauto motor worden. Het is sowieso inline en ik wil voldoende trekkracht onderin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Excuus, sidewinder bedoel ik natuurlijk :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan moet je de rode endbell nemen, deze heeft 't meeste koppel en ik vind 'm zelf erg goed rijden. Als je een motor moet kopen, dan zou ik een krahs halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer fraaie plaatjes bij dit verhaal. Heeft wel wat weg van "buurman en buurman".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @MJ: voorlopig is genoeg gekocht en zal ik uit mijn voorraad moeten putten. Ik vermoed dat ik voor de ex-Canon SI motor ga, maar kan de specificaties even niet vinden.

    @Henk: Ik heb Buurman & Buurman speciaal voor deze klus ingehuurd en ze gaan het hele tuningproject voor me doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die inserts "uitslijpen" moet je niet met de dremel doen, kan je beter de auto laten draaien op een baanstuk of rollenbank en dan met een mesje erop en hupakee hij valt eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De inserts die slot.it monteerd op hun Lancia lijken hier ook op. MB Slot heeft dezelfde velgmaat, zowel binnen als buiten! Misschien is dit een optie?

    BeantwoordenVerwijderen