zondag 18 november 2007

The Final Adjustments

Tussen de bedrijven door (babyvoeding, luiers en vooral die vieze) heb ik toch nog kans gezien de Hydro op een aantal punten te wijzigen qua set-up. Ik heb het bewust over veranderen, omdat het bewijs nog geleverd moet gaan worden dat het ook verbeteringen zijn. We gaan echter uit van een positieve beïnvloeding en de tijd zal het leren, vooral de rondetijd.De achteras is gewijzigd in een speciale verdunde variant van Slot It geschikt voor Sidewinders. HenkG merkte tijdens de eerste testen al terecht op, dat de achteras de motor (bijna) raakte. Deze as is dunner langs de motor en heeft aan de uiteinden weer de normale dikte.De voor de Slot It Nissan 390 bedoelde veringset heb ik in de Hydro gebouwd, aangezien de Porsche al wel 'racefertig' is. Door twee kleine magneetjes - die zo geplaatst zijn dat ze elkaar afstoten - wordt de achterkant van de motorhouder (en dus ook de achteras) verend gemaakt. Speciale schroefjes aan de voorzijde van de motorhouder zorgen voor voldoende bewegingsruimte.Tenslotte heb ik de Hydro nog voorzien van twee flexschroefjes, hoewel ik me afvraag of dat niet teveel van het goede is. Genoeg theorie, het wordt tijd om te racen!

6 opmerkingen:

  1. Mooie techniek gebruikt hoor! Ben benieuwd hoe het rijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe staat het eigenlijk met je thuisbaan ? Is ie klaar of zo, je zegt tenminste tijd om te racen !
    Of is dat voor op een club.
    Regards, RoadPirate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag flink kunnen testen, daarover later meer inclusief foto's en vwb mijn thuisbaan, dat project moet in de kerstvakantie klaar zijn. Vanochtend de vloerbedekking gelegd, dus weer een stap dichterbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lood achter de achteras bleek teveel van het goede, dus dat is weer verwijderd (-5 gram) het de twee plakken voor de achterwielen zijn wat meer naar het midden verschoven. Bij het uitkomen van de bochten reageert de Hydro vrij bruut, maar heeft een fantastische snelheid en remkracht. Nu de kunst dit goed op de weg te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik besef me nu pas dat ik over één van de beste slotrace oneliners heen heb gelezen...

    'De tijd zal het leren, vooral de rondetijd.'

    Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik besef me nu pas dat ik over één van de beste slotrace oneliners heen heb gelezen...

    'De tijd zal het leren, vooral de rondetijd.'

    Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen