maandag 12 november 2007

Racing Blue: too fast for you

In deze regio rijden nogal wat Ninco Meganes rond, waarbij een bijzonder grote concentratie zich in Delden begeeft. De kans dat je twee of meer van dezelfde Meganes op de baan aantreft is dus aanzienlijk. De Ninco Megane type Cesam is ook in grote getale geproduceerd, dus besloot ik mijn Cesam Renault van een origineel kleurtje te voorzien.Nadat ik wat kleuren ter overweging had genomen, viel de keuze uiteindelijk op Racing Blue van het merk Tamiya, waarbij ik de gril en covers van de koplampen in Gloss Aluminium heb gespoten om de accenten beter te benadrukken.Ik had de afgelopen week al wel informatie verzameld op het slotraceforum en een aantal Porsches 911 GT3R waren al eens door ondergetekende in een andere kleur gespoten. Toch vond ik het resultaat vaak matig. De oppervlakte van de kap werd uiteindelijk vaak ruw, waardoor de decals niet mooi bleven zitten. Ditmaal heb ik de aanwijzingen van John ter harte genomen en het resultaat mag er - hoewel het nog strakker zou kunnen - zijn.Wederom was dit een project ter lering en vermaak. De tips van John heb ik allemaal overgenomen en i.p.v. de bus in de hand te houden om de verf op goede temperatuur te krijgen, had ik de verfbusjes in warm water geplaatst. Grootste fout is wel om een 'oude' verfbus van dezelfde kleur te gebruiken als de nieuwe bus leeggespoten is. Dit geeft toch weer onregelmatigheden. Ik overweeg nog rode en/of gele vlakken aan te brengen, dan kan ik deze snelle bolide beter volgen op de baan op weg naar de overwinning ;-)

6 opmerkingen:

  1. hallo meeganeharry
    ziet er topie uit nu nog afbouwen en gaan voor mijn baan rec
    heb wel iets ervaring met megane's dus help je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je zeker niet ontevreden mag zijn met dit resultaat!:D Nu nog een beetje blanke lak er overheen voor een nog mooiere glans...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Harry, ga je hem nog opbouwen met het nodig Slot.it of ander spul?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een ex-The Slipper Megane, die was al aangepast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hè, dat is een tip van een beroepsfotograaf en Harry wil nog wel eens luisteren en uitproberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen