vrijdag 8 oktober 2010

TwentTrack Shakedown

Vanavond was het eindelijk zover, de Joest Porsche mocht zich bewijzen op TwentTrack. Schrijven en iets in elkaar prutten is één, doen is een heel ander verhaal.De eerste vijf minuten begon de rit met veel horten en stoten. De flexschroefjes stonden iets te los, de te lange slepers maakten sluiting enzovoorts enzovoorts. Daarbij kwam dat de motor hooguit twintig seconde, na uit de verpakking te zijn gehaald, op de testbank had gedraaid. Eenmaal warm gelopen en de eerste kinderziektes overwonnen begonnen tijden van net boven de 5.5 op de borden te verschijnen.Uiteraard werd ook nog gestreden met twee fors getunede SI Porsches 962c en mocht de (bijna traditionele) Japanse GT race met de Ninco Nissans niet ontbreken. Vooral bij die laatste race gaat het er vaak hard en zonder mededogen aan toe.Toch werden de meeste meters van de avond gemaakt door de Fly Joest Porsche en is mijn doelstelling - zie onderstaande foto - van de TwentTrack shakedown gehaald. HenkG wist zelfs in een relatief korte stint een lage 5.3 uit de donkerblauwe Porsche te persen.Verbeterpunten zijn zeker te vinden, vooral op het gebied van het flexen, maar de combinatie kroonwiel, pinion en Scaleauto 20K rpm motor is me zeer goed bevallen. De grip was top en de wegligging buitengewoon stabiel en voorspelbaar. De Joest Porsche en TwentTrack liggen elkaar erg goed, maar binnenkort zal duidelijk worden of het ook een echte TT-Killer is.

2 opmerkingen:

  1. Nou ben benieuwd naar de strijd binnenkort, zal wel een ongelijke worden met jouw raceervaring in mijn achterhoofd, maar ik ga zekers mijn best doen om je bij te houden. [desnoods als het moet voor te blijven. ;-) ]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima auto. Hoef je niets meer aan te doen - alleen trainen.
    Het was weer een echt gezellige raceavond. Het was laat voordat we er erg in hadden. Misschien moet ik ook nog een bar bouwen op zolder...

    BeantwoordenVerwijderen