woensdag 29 september 2010

Het zijn de kleine dingen die het doen

Schaal 1/32 is natuurlijk al klein, maar dat wordt uiteraard niet bedoeld. Zoals al aangegeven in het vorige artikel, bleek de carrosserie en het chassis met alle nieuw gemonteerde onderdelen slecht te passen.Met een zoetvijltje is aan de onderzijde van het interieur een paar milimeter zwart kunststof verwijderd voor net iets meer bewegingsruimte. De belangrijkste aanpassing is echter de vervanging van de bekabeling. Het nieuw geïnstalleerde setje van JPSlot is zeer flexibel en de diameter van de kabel bedraagt slechts 1,5 mm.De randen van het chassis zijn ook nog met een vijltje bewerkt om alles mooi glad te krijgen en net iets meer speling te creëren. Gezien de vele opmerkingen en vragen over de donkerblauwe Scaleauto, hierbij nog even een kleine toelichting waarom voor deze optie is gekozen. Oorspronkelijk zou een NSR Shark 20k rpm gemonteerd worden voor de achteras. Ik ben - vooral na de Classic Cup in Drachten - zeer gecharmeerd van deze fijne, soepele maar ook krachtige motor. Frank heeft helaas geen NSR meer in zijn assortiment en adviseerde me deze Scaleauto als goede en vergelijkbaar presterende slotracemotor.Op de testbank loopt het geheel nu als een zonnetje. De volgende stap is te werken aan een setup, waarin de Joest Porsche zo min mogelijk verlies van tractie heeft op het technische circuit TwentTrack. Volgende week volgt de shakedown en als dan onder de 5.5 wordt gereden, ben ik al redelijk tevreden.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb wat mindere ervaringen met Scaleauto motoren, vind ze te aggressief en geen lekker toerenverloop, de power komt er niet geleidelijk in (waar juist de NSR 20K in uitblinkt).
    Ik vermoed dat je juist de NSR op Twenttrack nodig zal hebben (de P68 van NSR van Henk rijdt juist erg lekker op Twenttrack, mede dankzij de soepele motor).
    Maar het zou kunnen dat Scaleauto zijn motorengamma heeft aangepast, ben benieuwd naar je ervaringen.

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de blauwe Scaleauto motor niet voldoet op Twenttrack, zou misschien de nieuwe NC1 motor (NC11) de oplossing zijn, lijkt qua specificaties een soepele motor, bij uitstek geschikt voor Twenttrack, lijkt me.

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een ScaleAuto motor in de Toyota GT1 hangen, is snel maar komt niet mooi op gang zoals anoniem 1 zegt.
    Ik heb altijd ruzie met de bedrading in een Fly model.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Roel: Ik ben erg benieuwd naar de shakedown avond volgende week. Die Shark 20K rpm blijft natuurlijk mijn absolute favoriet.
    @Steffer: Anoniem1=Anoniem2=Roel ;-) Gelukkig ben ik niet de enige die problemen met die Fly bedrading heeft :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Shakedown at the OK Corall....eh, TwentTrack...
    Dat wordt nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen