woensdag 22 september 2010
Toekomstig TT-duel
Nu Arnaud zich al driftig aan het voorbereiden is op het komende treffen op TwentTrack, wordt het ook voor mij tijd mijn TT-killer af te bouwen.Allereerst is de Fly Joest Porsche tot op het laatste onderdeel uit elkaar gehaald, geïnspecteerd op volledigheid en schoongemaakt. Ook is het chassis geschuurd om de laatste lijmresten te verwijderen en het oppervlak opgeruwd voor het plaatsen van toekomstig lood.Voor de achteras ligt als sidewinder een 20K rpm/12V Scaleauto met een 11-tands pinion en 36-tands kroonwiel. Deze set up is gekozen omdat de redelijk krachtige/soepele motor met de tandwielverhouding (3,27) snel kan acceleren en krachtig kan remmen. De praktijk zal leren of dit werkt, maar met de regelaar kan natuurlijk ook nog qua aggressiviteit voldoende worden bijgesteld.Omdat gestreden wordt op een houten circuit, vond ik het gebruik van een CH07 schoentje gerechtvaardigd. De Slot It velgen zijn geschikt voor 19x10 banden en hoewel mijn voorkeur uitging naar NSR rubber (ex-917K bandjes) op de achteras, bleken die niet te passen en is de keuze gevallen op Slot It P6.Rondom het schoentje en vlak achter de vooras is het lood gelegd en hoewel het slechts om een paar gram gaat, komt het gewicht van de totale slotcar toch op 88gram. In plaats van de standaard vier schroefjes zijn drie lange MBSlot flexschroefjes gebruikt.Het pasklaar maken van chassis met carrosserie zal nog wel voor hoofdbrekens zorgen. Het interieur werkt nog niet mee, hoewel dit na een schuurbeurtje al sterk is verbeterd. Mogelijk dat ook de kabels verlegd gaan worden.Voorlopig zal nog het één en ander gefinetuned moeten worden om de Joest Porsche goed competitief te krijgen. Henk kent zijn baan natuurlijk als geen ander en Arnaud heeft inmiddels ook bewezen een slotcar te kunnen tunen.
Labels:
Outdoor slotracing,
Slotrace gesleutel,
Slotracen,
TwentTrack
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ik ken deze motor niet. Op Twenttrack is soeplesse heel belangrijk. Een Shark of orange SI motortje is al gauw te snel en zenuwachtig....
BeantwoordenVerwijderenBen héél benieuwd naar hoe hij gaat rijden, kijk uit naar het duel op Twenttrack. Nu mijn seat helaas al voor de race eruit ligt weet ik nog niet welke ik moet doen. Maar dat komt wel goed.
BeantwoordenVerwijderenHet schijnt toch erg nodig te zijn het TwentTrack record in handen te krijgen...
BeantwoordenVerwijderenStraks wordt het een landelijke competitie!
Hi,
BeantwoordenVerwijderenIk heb er zelf ook 1-uit de goedkope serie- onderhanden genomen.Voordeel: ondiep interieur!
Ik heb de motormount losser gekregen door het schroefgat te ruimen en de bodem glad te maken.
Ribbels er helemaal af.Nu flext hij een beetje.
Ik weet niet of dat mag bij jullie maar hij gaat iets minder bokkerig de hoek om.
Het begin ziet er goed uit, de motor ken ik ook niet dus dat kan een verrassing veroorzaken die goed is voor de handel. De auto vind ik erg mooi dus hoop ik dat het lukt...Succes.
BeantwoordenVerwijderenHi ,
BeantwoordenVerwijderenIk heb de auto vrijdag geredenbij SRA en hij is net zo snel als een goede group C van Slot it!
Opvallend mooi ,stil en betrouwbaar.
Met de zelfde oranje motor en P6 banden.Paul heeft er net 2 gekocht ,van die goedkope, om er een soort beginnersklasse mee op te starten.
Heb jij de blauwe motor om de kleur erin gestopt?
@JW: die donkerblauwe kleur van de motor is echt toeval :-P
BeantwoordenVerwijderen