maandag 25 oktober 2010
Het TwentTrack Treffen (TTT)
Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover. De Noord-Oostelijke derby, welke gereden zou worden op het steeds fraaier wordende TwentTrack, stond op het programma.Aanjager van dit treffen was Arnaud, die - met niets anders dan Avant Slot, NSR en Slot It in zijn koffer - een buitengewoon snelle rit vanuit het hoge Noorden naar Wierden had gemaakt. Dat was al een teken aan de wand, Arnaud wilde goede prestaties gaan neerzetten.Zowel Henk, Arnaud als ondergetekende zullen aanwezig zijn bij de komende Classic Cup in Drachten. Het begin van de middag leende zich dus perfect voor wat testwerk met diverse Classics. De Fly Porsche 911 RSR Martini #9 blijft een listige slotcar, vooral door de krachtige Shark22 motor achter de achteras, maar het blijft een kanshebber om mee te doen.De bijzonder mooie Avant Slot Renault Alpine van Arnaud is ook gehomologeerd (bouwjaar vanaf 1971) maar helaas, de Classic Cup wedstrijdleiding heeft deze A310 wel in de high performance klasse ingedeeld.Fotogeniek is de Alpine zeer zeker. Kijk gerust naar de nieuwe header op Arnaud's blog.Zoals al aangegeven, de voorbeidingen logen er niet om. Arnaud had een verfijnde Shark20 in zijn Slot It Nissan gebouwd en ondergetekende schrijft ook al een tijdje over de donkerblauwe Joest Porsche.Henk was zo sportief zijn supercar, de Dallara, in de kast te laten staan en de strijd aan te gaan met de Lancia LC2. Door het softwareprogramma Ultimate Racer werden alle rijders ad random tegen elkaar gezet, maar met dien verstande dat iedereen elkaar twee maal trof (eenmaal in baan één en eenmaal in baan twee). Elke race bestond dus uit 6x5 minuten.Tijdens de eerste race ging het op de baan vrij gemoedelijk, correct en relatief rustig aan toe. De tijden waren goed, maar zeker niet spectaculair te noemen.Naarmate de middag vorderde werden de rondetijden behoorlijk aangescherpt maar de gevechten ook pittiger. Bij het naderen van één van de twee aanwezige kruisingen gaf geen van de strijdende partijen meer een haarbreed toe en werd gerust de regelaar op volgas gehouden. Het resultaat liet zich dan ook raden.Na drie races bleek iedere racer op elke trede van het podium te hebben gestaan. De puntentelling leek in de beginfase op een soort russische roulette, maar na bestudering van de software zat toch wel logica in de toekenning. De snelste starter en degene met de snelste rondetijd per heat werd beloond met de meeste punten. Een gelijk spel dus tussen de drie strijders, dat was een mooie einduitslag.Aangezien de Spirit toch nog even op de baan werd gezet, kon ik het niet laten om te kijken of ik mijn tot dan toe snelste tijd van 5.349 zou kunnen verbeteren. Oefening baart kunst en na een ronde of tien wist ik zelfs de (voor mijzelf) magische grens van 5.3 te doorbreken.Om het verhaal nog even op het niveau van Frank103 te brengen - een kwaliteitsoordeel laat ik aan de lezer zelf over - volgt onder nog vastgelegd de overheerlijke Nasi met ei, kroepoek en Chinese thee.Rest mij niets anders dan Henk & Ingrid te bedankt voor de enorme gastvrijheid. Arnaud, goed initiatief en tot de Classic Cup in Drachten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Het is weer een mooi compleet verslag met mooie foto's, maar... ben je nou gestegen naar het niveau van Frank 103 of afgedaald? Hachelijk.
BeantwoordenVerwijderenZekers weer een mooi verslag op het niveau dat we van je gewend zijn.
BeantwoordenVerwijderenAbsoluut een topmiddag. [waarbij de rit terug de tijd nog een beetje werd aangescherpt]
Zie je in drachten.
Geweldig verslagje, en jullie als +-tukkers moeten toch weten dat het is opgedaald. Of afgestegen (Herman Finkers)!
BeantwoordenVerwijderenDie witte Porsche blijft g**l!
BeantwoordenVerwijderenBen benieuwd naar de Alpine in Drachten!