donderdag 14 oktober 2010
MantaManta deel 2
Met een nieuwe datum Classic Cup in het vooruitzicht, de succesvolle Camaro van Jan Jaap op Slipstream nog vers in het geheugen en de megaverbouwing van Steffer te lezen op zijn blog, werd het tijd mijn MantaManta project nieuw leven in te blazen.De geel/zwarte Manta A was al kort na aankomst gedemonteerd, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen de carrosserie te beschadigen. Dit kwam RaceJan ter ore en zodoende was ik een paar weken later in het bezit van een maagdelijk wit Manta A bouwpakket.Het is een bijzondere ervaring een Carrera slotcar te demonteren en te zien uit hoeveel onderdelen zo'n slotcar is opgebouwd. Tevens kon ik geen dramatisch slechter chassis treffen voor mijn tuning doeleinden. Na veel kijk en denkwerk kreeg ik het idee een inline Slot It motorhouder in het chassis te gaan bouwen.Martin (Firefighter) liet deze zomer een vergelijkbare verbouwing zien met zijn SCX Seat en stuurde me vervolgens geheel belangeloos styreen toe om uit te proberen. Het grote probleem van het Carrera chassis zit echter in het hoogteverschil dat gaat onstaan tussen het midden- en einddeel. Zou de bodem een mooie vlakke vorm hebben, dan zou dit zeker een goede optie zijn geweest.Feit is wel dat de standaard Carrera Manta veel te hoog op de wielen staat. Als het me lukt de Opel Manta A flink te verlagen met bijpassende velgen, dan kan de slotcar wel eens heel competitief worden.Zoals gezegd en te zien, de geel/zwarte Carrera Opel Manta A TE 2800 is weer in originele en werkende staat hersteld, zodat mijn MantaManta project 'from Scratch' gaat worden opgebouwd.
Labels:
Classic Cup,
In- en verkoop,
Slotrace gesleutel,
Slotracen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
... vergeet het mannetje met de vliegen op z'n elleboog niet...
BeantwoordenVerwijderenDat lijkt mij een uitdagende onderneming, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk vooral rijresultaat.
BeantwoordenVerwijderenSUCCES.
Interessant! Wat wordt het mooi de komende Classic race op de baan...
BeantwoordenVerwijderenMaar ik zou wel eerst Frank(slot) informeren of het uberhaupt mag om in het chassis te gaan zagen voordat je begint! Ik heb moeten aantonen dat het nodig was voor een Gama type om normaal mee te kunnen doen.
Btw, nooit geweten dat er een 1:32 Manta als bouwdoos te koop is...??
@HenkG: Wie zegt dat het een mannetje wordt ;-)
BeantwoordenVerwijderen@Arnaud: Dank je, ik ga me helemaal uitleven bij deze Manta slotcar.
@Steffer: de zaag gaat niet meer in het chassis, maar in de oorspronkelijke motorhouder waarvoor bij de Manta een aanvulling in de homologatielijst komt.
Gaaf hoor zo'n manta. Zorg je wel dat hij het originele blikken geluid ook produceert, en hij moet natuurlijk wel in het groen gespoten worden!
BeantwoordenVerwijderen