zondag 23 mei 2010
Slot It versus NSR
Barst de Italiaanse strijd nu echt los? Slot It kwam een aantal maanden geleden al met nieuws over de introductie van het nieuwe model Ford GT40 MK1 Le Mans 1969.Volgens MRE, vanwaar ik deze foto's betrek, brengt NSR binnen afzienbare tijd de Ford GT40 MK2 #3 Le Mans 1966 op de markt. Tijdens classic races zou dit tot een directe strijd op het circuit kunnen gaan leiden tussen deze twee slotracefabrikanten.De foto's zijn uiteraard van de echte GT40 exemplaren, maar stel dat jij een Ford GT40 slotcar aan zou schaffen, welke zou je kiezen en waarom?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Afhankelijk van wat ze kosten en hoe ze volgens de kenners op internet rijden, geef ik waarschijnlijk de voorkeur aan de slot-it variant.
BeantwoordenVerwijderenDit goede nieuws had ik ook gisteren gelezen, en ik moet eerlijk zijn dat het héél moeilijk voor mij zal zijn om een keus te maken.
BeantwoordenVerwijderenMet NSR heb ik geen ervaring maar naar de resulaten te zien op de classic-cup zou ik voor een NSR gaan, maar daarbij vind ik dat SLOT-IT de verhoudingen mooier heeft.
Het lijkt alsof de verhoudingen van de NSR auto's niet altijd even goed kloppen, dus dan zal ik voor een SI gaan.
Ik kan gewoon niet een echte keus maken, mischien dat ik ze beide dan maar moet kopen, zo wordt mijn lijstje voor dit jaar wel héél lang.
Ik denk dat ik voor Slot.it zou gaan. Ik heb ook geen ervaring met NSR het zit nu nog tussen de oren. Maar ben wel erg nieuwsgierig!
BeantwoordenVerwijderenje ziet de laatste jaren vaak dat verschillende fabrikanten dezelfde auto uitbrengen.
BeantwoordenVerwijderenop zich is dat een soort van uitdaging,
maar niet ieder heeft het geld (er voor over)
om dezelfde auto van 2 of 3 fabrikanten te kopen,
b.v.de mazda 787;LLM,SLOT IT en de te verwachten MRSLOTCAR.CA.
bij de f 40 zou ik voor de SI gaan,
NSR is vrij duur en SI is goed te tunen eventueel ook met NSR.
P.S.de scalextric gt 40's vallen bij deze merken volledig door de mand????????
Ik denk dat ik voor de Slotit ga omdat ik al een Ford van NSR heb.
BeantwoordenVerwijderenOndanks dat NSR net even soepeler rijdt dan Slotit.
In mijn eigen competitie kunnen de twee topmerken goed met elkaar concureren en is het altijd spannend tussen de Slotits en de NSR's, mits ze op hetzelfde rubber staan (SI P1 of P2).
Ik zou ook voor de Slot.it kiezen waarschijnlijk. Gewoon omdat ze er fantastisch uit zien en prima rijden. Overigens rijd de GT40 van Scalextric magneetloos ook prima.
BeantwoordenVerwijderenIk zou eerst de slot it kopen, die gaat sowieso langer mee dan een nsr. Dan heb ik het wel over de tandwielen. Qua tune mogelijkheden zou ik eerst van beiden het interieur moeten kunnen zien omdat die van de fly wel erg dicht bij het chassis zit, waarschijnlijk wordt het dan een nsr. Eentje van de twee komt er iig zeker in mijn koffer.
BeantwoordenVerwijderenMoeilijk.
BeantwoordenVerwijderenDe NSR wint op de baan, de Slot.it wint in de vitrine.
Mijn keuze ligt nog niet vast.
We gaan toch nog een jaartje bedenktijd krijgen.
Eigenlijk beide....!! Maar de voorkeur gaat toch naar de SI....ook al zal de NSR misschien sneller zijn zo uit de box.....
BeantwoordenVerwijderenNSR voor mij. Die van Slot.it laat nog wel even op zich wachten; alleen als hij beter zou rijden dan die van NSR zou er eventueel nog een Slot.it bij komen. Op de baan zie je extra details toch niet, daar zou ik hem in ieder geval niet voor kopen. Op het moment gaat de strijd in de classic klasse bij ons tussen de NSR Ford P68 en de Slot.it Chaparral. Ik ben heel benieuwd of de GT40 nóg beter is dan de P68.
BeantwoordenVerwijderenWel grappig eigenlijk dat veel mensen nu pas zien dat die NSR GT40 er komt, er stond al een prototype op de beurs in Neurenberg. Op de één of andere manier valt nieuws van Slot.it wat meer op.
Bedankt allemaal voor jullie input!
BeantwoordenVerwijderenSlot It is kennelijk bij voorbaat al favoriet - tenminste - krijgt de meeste stemmen als ik de keuzes langsloop.
Beide merken hebben mijns insziens voors en tegens. NSR rijdt zo uit de doos excellent, maar ik krijg steeds vaker kritische geluiden te horen over de lange termijn kwaliteit van de standaard pinions. De Shark 20 vind ik wel een van de fijnste motoren van de laatste tijd. Slot It heeft vaak nog wel wat bijstelling van de techniek nodig, maar eenmaal voor elkaar, rijden ook deze slotcars geweldig. Tuning onderdelen heb ik vooral van Slot It gezien de duurzaamheid en keuzemogelijkheden. Het model Ford GT40 moet nog door beide fabrikanten worden uitgebracht en gelukkig is het geen Porsche, dus voor een ècht dilemma ga ik niet komen :-)