vrijdag 23 april 2010

PH's Racing Team voor Kampen

Voor de komende Classic Cup zijn weer een aantal slotcars geprepareerd, die voor die dag inzetbaar zijn. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat veel afhangt van de vorm van de dag, zowel van de racer als van de slotcar.De Fly Porsche 917K Gulf #20 neemt (tijdelijk) het stokje over van de Fly Gulf #2. Oorzaak ligt in een mankement van de kap. Eén van de plastic bevestigingspunten vertoonde een scheur en met de reparatie ben ik nog niet content.Om herhaling hiervan te voorkomen heb ik de vier punten in deze carrosserie versterkt met een klein aluminium buisje, welke gemakkelijk pasbaar is te maken met een ijzerzaagje en een rond zoetvijltje. Het chassis heeft al een tweetal Classics achter de rug (twee maal brons) en is in detail nog verbeterd.Voor de nieuwe Touring-klasse is de Fly Porsche 911 RSR Martini #9 geprepareerd. De opbouw is een tijdje geleden terug behandeld in drie artikelen, namelijk hier, hier en hier. Op TwentTrack reed de Porsche erg mooi en goed handelbaar, maar we zullen zien hoe de 911 RSR zich op het plastic van Speedtrack thuis gaat voelen.De Fly Porsche 917K Österreichring #20 zou eigenlijk haar opwachting maken tijdens de Classic in Drachten, ware het niet dat de SI oranje endbell kuren begon te vertonen tijdens de training. Deze is inmiddels vervangen, dus als deze fraaie donkerblauwe Porsche een goede dag heeft, kan het maar zo zijn dat ze haar vuurdoop in Kampen zal krijgen.Als back-up van dit kwartet zal de NSR Porsche 917K Daytona #1 in de slotracekoffer meereizen. Van al mijn slotcars heeft deze Porsche de meeste Classics op haar naam staan. Tevens heeft de NSR - met een zilveren plak in de High Performance klasse en derde Algemeen tijdens de Classic in Drachten - een uitstekende staat van dienst.Ik laat het wel over aan de Teammanager waar uiteindelijk de keuze op gaat vallen. Hopelijk is de Fly Porsche 917K Gulf #2 volgend seizoen wel weer van de partij.

5 opmerkingen:

  1. Als ik dit zo lees moet ik ook maar weer aan het sleutelen om een auto klaar te hebben voor Kampen.
    Keus is erg belangrijk want je weet nooit hoe de baan is en of er tijdens de tarining nog iets kapot gaat dus meerdere auto's is wel aan te bevelen. Tot volgende week op het Gladde Speedtrack.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee, wat een keuze....het is dat je jezelf niet kan delen anders had je ze allen ingezet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Leo: Keuze is mijn redding geweest in Drachten, maar zouden ze allemaal goed presteren, dan wordt diezelfde keuze in Kampen juist weer heel moeilijk.
    @Steffer: Ik zou best met twee slotcars mee willen doen, maar helaas kunnen mannen maar één ding tegelijkertijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's een mooi Parc Fermé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo harold,

    morgen ben ik te vinden in de grolschveste,
    dus vanaf hier wens ik jou en alle mede tukkers veel suc6.
    ik kijk uit naar de verslagen op het w.w.w.
    gr joop

    BeantwoordenVerwijderen