dinsdag 1 december 2009
Kamaro Killer ?
Tijdens de laatste Classic Cup bij Slipstream konden deelnemers voor het eerst uitkomen in de zg. Touring klasse. Uit deze regio waren wij vooralsnog vertegenwoordigd in de bekende Standaard en High Performance klasse. Hoezo Tukkers kat uit de boom kijken?Na de overweldigende overwinning van Jan Jaap met zijn Scalextric Camaro en zijn uitleg hoe hij deze fantastische slotcar had opgebouwd, begon bij mij toch de drang naar het sleutelen te kriebelen in deze Touring klasse.Ik ben nog aan het rondkijken naar een dikke Carrera Opel Manta, maar toen deze Fly Porsche 911 RSR Martini op eBay werd gespot, wist ik dat deze bestemd was te strijden in de Classic Cup. Normaal zou ik dit type slotcar nooit hebben ingezet, aangezien de motor achter de achteras is geplaatst. Ik gok echter, dat de toegestane magneetkracht van 35 gram dit gewicht zal kunnen compenseren.Of de Martini Porsche al gereed is tijdens het komende toernooi in Drachten is maar de vraag. Ik houd uiteraard wel alle opties open. Dat deze 911 RSR die bewuste dag in de slotracekoffer zit, dat moge duidelijk zijn.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
uh...ruilen tegen de 917?....hahaha...mooi niet, maar wat een mooie bak zeg!!!!
BeantwoordenVerwijderenHele mooie wagen. Als het niet zou lukken om hem met het standaard chassis goed te krijgen past een Fly Racing 911 chassis er zo onder. Je zou voor de Classic Cup dan alleen de vering vast moeten zetten en een nieuw interieur bouwen. Ik heb dat met een Fly 911S gedaan en dat gekke ding gaat bijna net zo hard als een NSR 917. Met de vering dan, ik heb hem nooit zonder geprobeerd.
BeantwoordenVerwijderenLeuk ding! De heupen... Die doen het um. Blijft 1 van de mooiste elementen bij de Porsche die op een vloeiende manier uitgeklopte wielkasten
BeantwoordenVerwijderenHeel erg mooi en ik denk dat hij het ook zou kunnen doen op ons snelle circuit. Over het algemeen zijn de wat langere auto's bij ons in het nadeel en dit lijkt een redelijk compacte auto die met het juiste vermogen een kans heeft bij De Bunker.
BeantwoordenVerwijderensucces en ik blijf het volgen.
Mooi hoor, voor een Porsche. Kwalificeert deze uitvoering (eind jaren 70 turbo) wel voor de classic race?
BeantwoordenVerwijderen@Steffer: Ruile? Ech nie !
BeantwoordenVerwijderen@John: Het zal idd een Racing chassis worden.
@Firefighter: dat lijnenspel? Bijna ideaal ;-)
@Dikke Leo: Hopelijk is ie gereed in Drachten, maar dat ligt eraan wanneer het juiste chassis gevonden is.
@Frank103: TIZZUN 911 RSR uit 1973 Frank, dus gehomologeerd. Die Turbo's zijn idd later in dat decenium geintroduceerd, maar dat kan je ook aan de bumpers zien. Of proef ik daar angstzweet? :-)
@Harold: nee hoor, ik ga komende zaterdag (12e) naar Putten en denk er over een dichte ferrari (flyslot lemans 1965) te gaan scoren voor de classic races. Slot-it en een dikke motor er in!
BeantwoordenVerwijderenKunnen we ons al aanmelden voor kampen?