vrijdag 9 april 2010

Nieuwe Twentse ster aan de horizon

Zijn we een stap dichter bij een slotraceclub in Twente? Wie zal het zeggen? Feit is wel dat zich wederom een nieuwe Twentse herintreder heeft gemeld in de wereld van het slotracen.Dennis is zijn naam en na een dag racen bij Slot Racing Almere in december 2009, waar zijn oom racet, kreeg het slotracevirus al behoorlijk vat op hem. Vol enthousiasme bouwde hij vervolgens thuis twee Scalextric startsets aan elkaar en begon informatie in te zamelen. Op die manier werd al snel contact gelegd en een afspraak was vlug gemaakt.Helaas ligt Circuitpark Le Grenier tijdelijk 'under construction', maar Henk was zo aardig zijn nieuwe TwentTrack open te stellen voor een 'Meet & Greet'. Natuurlijk had ik mijn koffer weer volgepropt met slotcars, waaronder ditmaal ook de Slot It Porsche 956KH Liqui Moly.Henk kon zijn nieuwste aanwinsten Slot It (Mazda en Nissan) laten zien. Dat wordt al een aardige collectie! Daarnaast was voldoende te vertellen over motoren, velgen, banden, schoentjes, regelaars, slotracemerken enzovoorts enzovoorts. Het is Henk ook zeker toevertrouwd uitleg te geven over de slotracehobby.Praten over slotracen is één, racen is de ander en dat is - vooral op hout - vele malen leuker. Dit laatste had Dennis ook al snel in de gaten. Na in het begin voorzichtig van start te gaan, begrijpelijk want het blijven slotcars van een ander, gingen de rondetijden stukje bij beetje omlaag.Een andere baan, andere regelaars en andere auto's, het is allemaal even wennen, maar de gedrevenheid groeide met de minuut. Ik dacht zelfs al geluiden opgevangen te hebben over het bouwen van een houten baan, maar ik kan me vergist hebben.Natuurlijk konden Henk en ondergetekende het niet nalaten twee Japanse GT's op de baan te plaatsen en de strijd met elkaar aan te gaan met twee Ninco's Nissan 350Z.Het gevecht was enorm spannend en de rondetijden lagen nagenoeg gelijk. Sterker, onze snelste rondetijd bleek op 1/1000ste hetzelfde te zijn. In de 42ste ronde crashten we beide op hetzelfde punt. Op datzelfde moment was de racetijd over met een remise tot gevolg.Vele rondjes werden deze avond nog afgelegd en het lijkt me sterk dat ik nog moet schrijven dat Dennis deze avond veel plezier heeft beleefd aan het slotracen. Henk, namens ons beide, hartelijk dank voor je (wederom) gastvrije ontvangst op het mooie TwentTrack.

8 opmerkingen:

  1. Als ik zo je baan bekijk op de foto's, heb je toch een knap stukje vakwerk geleverd Henk.
    Ben ik mischien goed in modelbouwen , een houten baan durf ik me nog niet aan te wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven - je hebt er aardigheid aan. Ooit schrijf je het eerste Nederlandse slotraceboek.

    @HuubG: nou, echt vakwerk is het zeker niet, maar ruim voldoende om er veel plezier aan te beleven. En echt, als ik het kan kan iedereen het. Gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't zal een keer tijd worden,die slotraceclub in twente.iedere keer 100+ kms af leggen voor een avondje slotracen.........

    gr.joop.
    P.S.,zin in een 2e meet en greet?
    ik ben n.l. wel nieusgierig naar de bevindingen van een ander oven mijn onlangs in M.D.F. verzonken baan.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk weer een nieuw twens talent??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slotopzolder dÁnvers heeft met het stukje met Dennis gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig,om te lezen,.al jaren ben ik bezig, om in de Achterhoek, e.e.a te realiseren,.weinig tot geen respons op gehad,hoop dat jullie het gaat lukken,
    groet,

    Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Helaas ligt Circuitpark Le Grenier tijdelijk 'under construction".
    Nog steeds last van overstekend wild?....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou???? Twents talent??? Daar moet ik toch nog even heel wat uurtjes aan besteden!!! Haha! Je kan me beter een nieuwe Twentse verslaafde noemen!

    Greetz,
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen