woensdag 17 februari 2010

Project 911 RSR (vervolg)

De Classic Cup in Drachten was een uitgelezen kans de Fly Porsche 911 RSR Martini Racing #9 op een echte clubbaan uit te testen.De magneetkracht bleek echter slechts 20 gram te bedragen, het lood was 'op de gok' geplakt en de gewenste motor ontbak onder de ducktail. Behalve erg gezellig is zo'n toernooi ook zeer geschikt om kennis uit te wisselen. De snelle Fly Porsche 908 van Arnaud was wèl van een NSR motor voorzien, terwijl ik tijdens de inbouw bij de Fly problemen met de achteras ondervond.Door het toepassen van het Arnaud Obergonring Principe werd het dus toch mogelijk de krachtige NSR Shark 22 in de 911 RSR te lepelen. Het chassis is aan de voorkant nog gladder geschuurd en het lood is beter verdeeld over de bodemplaat. Het gewicht van de slotcar bedraagt nu 86 gram en door mijn laatste investering heb ik de magneetwerking op precies 35 gram weten te brengen.De carrosserie is met vier MB-slot flexschroefjes vastgezet. Het SICH-10 schoentje is helaas te diep voor mijn Scalextric Classic baan, zodat goed testwerk lastig blijft. Critici geef ik gelijk als ze stellen dat de gewichtsverdeling met de motor achter de achteras verre van ideaal is. Tevens ligt de Porsche achter wat hoog op de wielen, maar ruimte om het geheel te laten zakken is helaas niet aanwezig.Desalniettemin gaat deze Fly Porsche 911 RSR Martini Racing #9 de volgende keer mee in de koffer en wie weet wordt het een spannende race in de Touring klasse.

5 opmerkingen:

  1. Het gaat erom dat je er toch lekker mee kan rijden ondanks dat het geen potentieel winnaar is? Je bent iig al snel klaar en kan je een hoop testwerk doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gewoon een mooie wagen. Als je hem niet snel genoeg krijgt kun je er misschien voor kiezen om er een HRS Chassis onder te zetten als dat is toegestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk! Maar kijk uit dat als je slepers te ver terug gebogen zijn dat hij dan niet teveel magneet kracht heeft. Als je begrijpt wat ik bedoel? Ben benieuwd hoe die op de baan gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. FF, volgens mij moet je het originele chassis gebruiken, al dan niet aangepast...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Steffer: Als de gelegenheid zich voordoet, zal ik 'm zeker nog eens ergens op een baan zetten;
    @Firefighter: HRS chassis is niet toegestaan, wel een Fly Racing chassis, maar dan valt deze slotcar in een andere klasse;
    @Timmy: Ik ben ook zeker benieuwd hoe doe 't gaat doen bij Speedtrack. Dat met die slepers moet je me eens uitleggen bijvoorbeeld via een PB-tje.

    BeantwoordenVerwijderen