zondag 7 februari 2010

Kinderüberraschung !

Voordat de SLP race bij de Speedway in Reken begon, had Wolfgang een grappige verrassing voor elke deelnemer in de vorm van een 'Lane Change Card' op rijdersnaam. In een wedstrijd mag de coureur tijdens de spoorwisseling de banden van de eigen slotcar schoonmaken met tape, de slepers behandelen en een spoorsticker op de voorruit plakken.De bedoeling is de 'Lane Change Card' voor de slotcar te plaatsen, voordat deze uit het slot wordt genomen om deze handelingen te gaan verrichten. In praktijk bleek toch enige gewenning nodig en werd of het plaatsen of het weghalen van de kaart regelmatig vergeten. De grootste verrassing kwam echter uit het eigen kamp. Max had op het door hem nieuw ontwikkelde Evo-4 chassis de goede onderdelen van mijn rode Jaguar gebouwd en dit voorzien van een blauwe testkap.Met een knipoog naar mijn merkenvoorkeur zijn op de vooras Porsche velgen gemonteerd, waarvoor mijn dank. Door het ontwerp van dit Evo-4 chassis wordt het zwaartepunt van de slotcar zo laag mogelijk gebracht. Het gewicht van alle andere gebruikte materialen zijn zo licht mogelijk gehouden.Het resultaat was verbluffend. Reed ik met de rode Jaguar begin van de middag met moeite een 6,337 in baan vier, na een paar rondjes met mijn nieuwe bolide kon ik al een zes blank laten noteren. Dit soort tijden heb ik in Reken nog nooit gehaald. De bochtensnelheid van dit blauwe monster is ongelooflijk.Ferry heeft tegenwoordig ook genoeg te melden op zijn blog. Ik ben benieuwd naar zijn verslag en hoe de foto's van deze Toyota's zijn geworden. Grappen over dit merk zijn na zaterdagmiddag genoeg gemaakt.Dat de tijden tussen de racers tegenwoordig heel dicht bij elkaar liggen bewijst bovenstaande lijst. Tijdens de qualifying reden zes van de elf rijders onder de zes seconde. De 5,969 is mijn allersnelste tijd ooit op de Speedway in Reken en deze tijd is slecht 1/1000ste langzamer dan die van Wolfgang op plaats drie.Op het chassis gaat nog andere Jaguar kap gemonteerd worden, die ik binnenkort zelf van kleur en sponsoring zal voorzien en niet onbelangrijk lichter van gewicht is. Aan deze slotcar met geheel nieuwe opzet moest ik wel behoorlijk wennen.Tevens miste ik - vooral tijdens de Sprintrace - de racevorm. Om de grenzen van de slotcar te vinden, schoot ik te vaak uit het slot en vergat zelfs een keer de omnummering. Een daling van plaats drie naar negen in deze Sprintrace was het gevolg. Na een inhaalrace wist ik de schade tot een zesde positie te beperken.Met Ferry leverde ik tijdens de tweede race, de SLP Langstrecke, een geweldig spannend en mooi gevecht. Ronde na ronde lagen onze Jaguars vlak bij elkaar. Uiteindelijk wisten we beiden 282 ronden in dertig minuten af te leggen, echter lag Ferry een halve baanlengte voor. Het werd een hard bevochten top vier voor Nederland. De (Duitse) concurrentie nadert en dat maakt het alleen maar spannender.

2 opmerkingen:

  1. Hey Harold, ook jij proficiat met je resultaat al heb je het wel eens beter gedaan volgens mij. Een foto van de hele baan kun je vinden op, http://www.otoclubje.be

    Groetjes Tim.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "de duitse concurrentie nadert..." - volgens mij kunnen ze jullie wel wegkijken zolangzamerhand.

    BeantwoordenVerwijderen