donderdag 31 december 2009

Resumé 2009

Het was een goed jaar op slotracegebied. In 2009 heb ik me voor het eerst verdiept in slotracen op schaal 1/24, ook wel bekend onder de naam Scaleracing. Deze slotcars zijn aangeschaft, zelf gebouwd en ook weer zèlf afgebroken om in 2010 door een andere carrosserie vervangen te gaan worden.Tevens is budget uitgetrokken voor een ACD Pro 5 regelaar en volgden, naast vele trainingsuren in deze schaal, de nodige crashes èn podiumplaatsen op de Speedway in Reken (Dld). Een ander toernooi met een internationaal tintje was de Kwalificatie Ninco World Cup, dat plaatsvond in september van dit jaar. Uiteraard gaf het winnen van de Concours d 'elegance een enorme kick, maar dat we ons als thuisracers goed staande wisten te houden tussen al die clubracers gaf wel de meeste lol en voldoening.De SLN cup in Tilburg begin dit jaar was zeker de moeite waard en ook de diverse Classic Cup toernooien heb ik met veel plezier bezocht. Elk jaar probeer ik twee voor mij geheel nieuwe (club)banen te bezoeken en deze doelstelling heb ik ruimschoots gehaald. Met het racen op de Speedway in Reken en Slipstream te Cruquius heb ik dit streven voor 2009 bereikt. Daarnaast had ik de eer de houten thuisbaan Obergonring van Arnaud te mogen aandoen.Investeringen in de slotrace-industrie zijn ook plenty gedaan. Aan het asfalt van Circuitpark Le Grenier werd een fraai kantoorgebouw met hoge toren opgetrokken en hoewel meningen over de schoonheid verdeeld zijn, is het kunnen toevoegen van een prototype van de Scalextric Porsche 996 GT3R de slagroom van mijn collectie geworden. Bijzonder mooie slotcars zijn ook dit jaar weer door meerdere fabrikanten op de markt gebracht.Vele daarvan heb ik kunnen weerstaan, maar het vlees is soms zwak. Toch verdwijnen, net als voorgaande jaren, sommige slotcars net zo hard als ze kwamen. Mijn tweede doelstelling is het minderen van de aanschaf in slotcars en het meer te gaan zoeken in diepte investeringen. Rest mij iedereen te bedanken voor de interesse in mijn blog en wens ik ieder een goed & gezond 2010 toe.

6 opmerkingen:

  1. Het beste voor volgend jaar!

    Ik zit te denken om volgend jaar bij meerdere thuisbanen langs te gaan, kijken of ik dat samen met Fr103 kan uitvoeren. Dus je ziet me zeker een keer op Le Grenier rondtuffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beste wensen voor 2010 en dat het maar net zo'n mooi racebaanjaar mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je blog met veel plezier gelezen dit jaar. En over het verminderen van aantal slotcar aankopen in 2010 het volgende: Je kunt natuurlijk vandaag nog even naar Klaas. die doet alles teab vandaag. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was een rijk gevuld slotjaar voor je.
    Ik heb genoten van je berichtjes.
    Ik wens jou en je familienog een behouden en gelukkig nieuwjaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen