vrijdag 21 augustus 2009

Nieuw seizoen, nieuwe Porsche !

De klus is geklaard. Na het afwerken van details als raamwerk, spiegels, ruitenwisser en trekoog is de Porsche 962KH Momo klaar om in september de strijd in de SLP klasse aan te gaan.De rode Momo is mijn eerste schaal 1/24 bouwproject. Ik heb deze Porsche bewust eerst in zijn geheel afgebouwd om lering te kunnen trekken uit het totale proces. Uiteindelijk liggen ook de oranje Jägermeister en de gele Camel carrosseriën klaar om afgebouwd te worden.Perfectionist als ik ben, zie ik zeker nog punten tot verbetering. Het raamwerk had mooier in de sponning aangebracht kunnen worden. Ook de lampenkappen aan de voorzijde had ik, achteraf gezien, nog met de Edding stift moeten bewerken. Een opmerking van collega slotracers over het zwarte hekwerk aan de achterzijde met de rode lamp zal ongetwijfeld nog volgen. Deze is namelijk totaal niet functioneel en geeft iets extra gewicht. Waarom dan toch deze bevestiging? Het staat voor de afwerking van de Porsche gewoon mooier.Over het resultaat van de zwarte spiegels met de zilver kleur aan de binnenzijde ben ik erg tevreden, maar of die een lang leven beschouwd zijn betwijfel ik. Het totaal gewicht van de Momo bedraagt 211 gram, hetgeen acht gram zwaarder is dan mijn Jaguar. Eind augustus zijn de eerste trainingen, dus dan mag de Momo Porsche zich bewijzen tegenover de Jaguar van Max en de Toyota van Ferry.

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg netjes uit Harold !
    Krijg bijna ook weer zin om een nieuwe kap te maken voor mijn SLP1 chassis wat ik nog heb liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er idd al heel netjes uit en de wielen zitten ook goed op hun plaats, iets wat niet altijd zo is bij zelfbouw projecten.
    Jammer dat de spiegels en spoiler er al af zullen vliegen de eerst volgende training, maar dan heb je nu al tenminste foto's van een complete auto.Of ga je het rustiger aanpakken het volgend race seizoen?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn complimenten voor dit stukje werk. Ziet er erg mooi uit of zoals een klein kind zou zeggen "MOMO" Nou maar afwachten of hij goed rijd? Succes GOGO

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie auto geworden, Harold. Die spiegels zijn best netjes geworden. En net wat je zegt; die vliegen er waarschijnlijk toch af.
    Als het een statische auto zou zijn zou je bladzilver kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen