donderdag 28 mei 2009

Voortgang schaal 1/24

Inmiddels zijn drie Porsche kappen in een eigen specifieke kleur gespoten. Door de aanschaf van verschillende modelbouwdozen kwam ik tot een bijzondere ontdekking. De bouwpakketten van zowel de Revell Porsche 956c Jägermeister, de Revell Porsche 962c Racing (Rothmans) als de Hasegawa Omron Porsche 962c zijn exact hetzelfde.Het enige verschil zit 'm natuurlijk in de bijgeleverde decals, maar die heb ik tot op heden nog niet gebruikt. De Jägermeister is wel in de juiste kleur gespoten, maar de Rothmans heb ik omgetoverd tot een Momo uitvoering en de Omron zal uiteindelijk als Camel Porsche 962c kennismaken met het circuit.Van de Momo Porsche zijn weinig bruikbare voorbeelden op internet voorhanden. Gelukkig heeft onderstaande foto me toch nog behoorlijk op weg kunnen helpen. De decals zijn een tijdje geleden aangeleverd door Patto's Place en deze bevallen perfect. Het is even wennen omdat alle decals voor gebruik in de juiste vorm moeten worden geknipt, maar ze hechten snel en goed.Twee tips van Bauke (BK-Racing) heb ik bij deze klus uitgeprobeerd. Met een Edding 142 M zijn zwarte lijntjes gemakkelijk langs de zijkanten van ramen en het lampenglas te trekken. Tevens heb ik regelmatig met een kwastje gedenatureerde alcohol over de decals gestreken. Kleine oneffenheden in de carrosserie worden door de decal, na het aanstrijken van de Alcohol ketonatus 70%, perfect gevolgd.De volgende stap was het 'verzegelen' van de decals door het aanbrengen van twee lagen blanke lak. Nu ook dit is gebeurd heeft de lak een aantal dagen de tijd goed te drogen en uit te harden, zodat volgende week de carrosserie passend gemaakt kan worden op het chassis.

3 opmerkingen:

  1. De Momo Porsche ziet er al knap uit.Ik kijk al uit naar het vervolg van de Porsche's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moet ik Bauke eens raadplegen voor mijn Bakker Joop Porsche, die het nog steeds zonder decals moet stellen!

    Maar mooi werk Harold!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wark Harold, ben benieuwd of komende zondag bij Speedtrack ook iets moois van jou te bewonderen zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen