dinsdag 4 augustus 2009

Who's afraid of Yellow and Blue

Af en toe schroef ik zo'n tweedehands eBay voertuig open en vraag me dan echt af hoe de vorige eigenaar überhaupt vaart heeft kunnen maken met z'n slotcar.Misschien is juist wel het gebrek aan snelheid, veroorzaakt door de twee dikke plakken magneet, de reden van verkoop geweest. Het valt me nog mee dat ik geen restanten van het circuit onder die Ford aantrof. De aanschaf van deze gebruikte Ford GT2003 Racer zonder spiegels werd noodzakelijk, nadat bij mijn eigen exemplaar het oogje was afgebroken. Het vervangen van de bodemplaat bleek na enig onderzoek toch de beste oplossing. Ruimte voor het plaatsen van een creatief gevormd kunststof onderdeel was helaas niet tot nauwelijks aanwezig.De bodemplaat van de Ford GT2003 bestaat echter deels uit dezelfde kleuren blauw en geel als de carrosserie. SRHW kwam na een levertijd van vijf maanden en het betalen van de hoofdprijs niet verder dan bovenstaand rechter resultaat. Smaak èn service blijven een breed begrip.Tegen de investering van - achteraf gezien - een compleet nieuwe slotcar is het project uiteindelijk afgerond. Dit Scalextric kunstwerk is weer van alle juiste en originele onderdelen voorzien èn in de correcte kleurstelling blauw en geel. Lekker rondtoeren met deze Limited Edition lijkt me voor in de toekomst een stuk veiliger en goedkoper.

3 opmerkingen:

  1. Een slotraceauto hoort op de baan zeg ik altijd maar als je er zoveel moeite voor moet doen zou ik er ook iets voorzichtiger mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus een complete limited edition en een demi-ted edition hou je er aan over.
    Was dat een beperkte uitgave van Scalextric uit 2007?
    Ik weet dus niks van Scalex af en volg het ook niet.
    Was ooit nog lid van Scalexclub.
    Jammer, misschien zit de slechte ervaring met hun auto's van nu al meer dan 10 jaar geleden er tussen.
    Ze maken toch knappe auto's nu, 'k zal mss weer eens meer hun auto's volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Harold,

    het is toch zonde om met zo'n mooie Ford te racen, gebruik daarvoor toch die platgeslagen kevers! En kan je voor onderdeeltjes niet veel beter KB te P bellen, of kon die ook geen bodemplaatje voor je roggelen?

    BeantwoordenVerwijderen